خبرگزاری کار ایران

مدیر مجموعه شهر زیرزمینی نوش آباد

ساعت بازدید از مکان‌های تاریخی نوش آباد تا ساعت 22 افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۲۶۱۹۹۵

مدیر مجموعه شهر زیرزمینی نوش آباد گفت به دلیل منحصر استقبال گسترده گردشگران و نیز جلوگیری از اتلاف وقت در مکان‌های دیدنی نوش آباد، ساعت بازدید در نوبت شبانه تا ساعت 22 ادامه خواهد داشت.

"عباس شافعی" در گفتگو با خبرنگارایلنا در آران وبیدگل افزود: با توجه به تعطیلی مکان‌های دیدنی کاشان در ساعت 19 و همچنین نزدیکی مسیر تا نوش آباد ، فرصت مناسبی است تا گردشگران با طی کردن مسافت پنج کیلومتری شب را در این شهر کویری سپری کنند.

وی اظهار داشت: در حاشیه میدان منتهی به شهر زیرزمینی نوش آباد و مسجد امام علی علیه السلام، ، کارگاه‌های صنایع دستی، معرق کاری، نازک کاری چوب و خراطی برای میهمانان نوروزی این شهر تاریخی مستقر شده است.

به گفته وی، در سال جاری 70 نفر از نیروی آموزش دیده به راهنمایی گردشگران در مسیر بافت تاریخی شهرزیرزمینی ، مسجد جامع، مسجد امام علی علیه السلام و قلعه خشتی سیزان مشغول هستند.

به گفته وی، آثار تاریخی و تمدنی شناسنامه یک کشور است و نباید محدود به یک نقطه دانست بنابراین هر ایرانی در هرکجای دنیا که هست باید برای معرفی و حفظ آثار دیدنی کشور به سهم خود تلاش کند که در راستای اجرای این نظریه، 30 هزار بروشور معرفی آثار منطقه فرهنگی کاشان تولید و منتشر شده است.

شافعی گفت: برای افزایش ماندگاری گردشگر در نوش آباد، مدارس و منازل برخی شهروندان جهت اسکان مسافران نوروزی ساماندهی شده است.

شهر تاریخی نوش آباد  از توابع شهرستان آران  و بیدگل که در پنج کیلومتری شمال کاشان قرار گرفته از جمله مناطقی است که به همراه نیاسرو قمصر، بعد از نابودی تمدن سیلک مورد توجه ساکنان آن قرار گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز