خبرگزاری کار ایران

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی استان اصفهان:

آران و بیدگل امن‌ترین شهرستان خاورمیانه شناخته شده است

asdasd
کد خبر : ۲۶۲۱۶۰

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی استان اصفهان گفت: براساس نظر سنجی‌ها به ترتیب جمهوری اسلامی ایران ، استان اصفهان و شهرستان آران و بیدگل از امن‌ترین کشورها ، استان‌ها و شهرهای خاورمیانه محسوب می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزازی ایلنا در آران و بیدگل « سرهنگ حسین حسین زاده » پیش ازظهر پنج شنبه هشتم فروردین در ششمین همایش هم اندیشی  شهرستان آران و بیدگل که در سالن  شهید عربیان این شهرستان با حضورامام جمعه ، فرماندار، نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس ، مدیرعامل مخابرات استان اصفهان و جمعی از مسئولین و نخبگان آران و بیدگل  برگزارشده بود  ، امنیت را از مهم‌ترین زیرساخت‌های توسعه گردشگری هر کشوری عنوان کرد و گفت : متاسفانه با وجود اینکه کشورمان از نظر جاذبه‌های تاریخی مقام دهم دنیا و جاذبه‌های کویری در رتبه پنجم دنیا قرار دارد، تنها  توانسته‌ایم یک درصد گردشگر را جذب کنیم.

حسین زاده، با اشاره به اینکه آران و بیدگل از جاذبه‌های فوق العاده گردشگری در سطح کشور برخوردار است یادآور شد: با وجود اینکه  شهر زیر زمینی نوش آباد یکی از منحصر به‌فردترین و زیباترین  شهرهای  زیرزمینی دنیا است، هنوز در جذب گردشگران  خارجی در این منطقه آن طور که باید استفاده نشده است.

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی استان اصفهان از آران و بیدگل به عنوان بهترین مسیر گردشگری و امن‌ترین شهر برای سکونت در کشور جمهوری اسلامی  ایران  نام برد و گفت : با توجه به اینکه آران و بیدگل از قدیم‌الایام تاکنون تولید کننده زیباترین و سخت‌ترین فرش‌های دنیا است، لذا باید از این صنعت  به عنوان نماد هنر این شهرستان  بیشتر برای معرفی و شناخت آران و بیدگل به گردشگران استفاده شود.

وی از قلعه مرنجاب ، دریاچه نمک ، کاروانسرای عین الرشید ، قصر بهرام وده‌ها  اثر تاریخی آران بیدگل  به عنوان  جاذیه‌های  کویری  کشور نام برد.

حسین زاده با اشاره به اینکه شهرستان آران و بیدگل نسبت به شهرهای هم‌جوار از توسعه خوبی برخوردار بوده است گفت : هرچند رشد صنعت در آران وبیدگل موجب  بالا رفتن سطح بهداشت این شهرستان شده است ولی از نظر فرهنگ  جذب گردشگر ضعیف است.

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی استان اصفهان فرهنگ سازی  جهت  جذب گردشگران با فرهنگ وادیان مختلف را مهم دانست و گفت : به دلیل اینکه گردشگران خارجی  قبل ازعزیمت به ایران فرهنگ کشورمان را مطالعه می‌کنند، حجابشان ازخانم‌های بد حجاب کشورمان بهتر است.

وی  تبادل فرهنگ را بهترین جاذبه‌های گردشگری عنوان کرد و گفت : اگر می‌خواهیم فرهنگ غنی شیعه به دنیا معرفی شود، اجازه دهیم گردشگران خارحی با فرهنگ  وادیان مختلف به آران وبیدگل سفر کنند تا با ویژگی‌های زندگی شیرین همراه با آرامش این شهرستان آشنا شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز