خبرگزاری کار ایران

در نامه‌ای سرگشاده اعلام شد؛

حمایت جمعی از فعالان مدنی ماهشهر از مدیر شبکه بهداشت و درمان

asdasd
کد خبر : ۲۶۲۱۶۶

جمعی از فعالان مدنی شهرستان ماهشهر در اعتراض به مصاحبه اخیر نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی مبنی بر عدم به رسمیت شناختن مدیر جدید شبکه بهداشت و درمان نامه سرگشاده‌ای منتشر کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، متن این نامه که رونوشتی از آن در اختیار ایلنا قرار گرفته به شرح زیر است.

بنام خدا

جناب آقای دکتر ایدنی ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی استان خوزستان، با سلام و تبریک بهار طبیعت و نوروز باستانی و با آرزوی تحول افکار و اندیشه‌ها و عملکرد‌ها در راستای ارائه خدمات شایسته به شهروندان میهن اسلامی‌مان، احتراما به استحضار می‌رساند در پی صدور حکم سرپرستی اداره بهداشت و درمان شهرستان ماهشهر که با شوق و شعف زایدالوصف شهروندان و پرسنل اداره مربوطه روبرو شد، مردم فهیم و آزاد اندیش این دیار انتظار داشتند همه مسولان و دست اندرکاران با همگرایی و همسویی و حمایت از مدیر منصوب شده، امور بهداشت و درمان ساماندهی و در راستای ارتقاء شاخص‌های بهداشتی – درمانی و تامین سلامت شهروندان اقدام همه جانبه‌ای صورت پذیرد.

متاسفانه این خواسته و انتظار بجا و خداپسندانه مردم از سوی نماینده محترم محقق نشد، بلکه با اعلام مخالفت ایشان در مجامع عمومی و مصاحبه‌ها، موجب دلسردی و سردرگمی شده است.

جایگاه رفیع نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی از دو بعد قانونگذاری و نظارت تعریف شده و اصل تفکیک قوا در نظام مقدس جمهوری اسلامی همگان را ملزم به رعایت قانون و عدم دخالت در حیطه و مسئولیت همدیگر می‌کند.

ایشان در مصاحبه اخیرشان با خبرگزاری‌ها ضمن دخالت در کار قوه مجریه اقدام اصولی و ضابطه‌مند انجام شده را غیرقانونی اعلام و در واقع حقوق ذاتی و حقه قوه مجریه در انتصاب مدیرانش را نادیده انگاشته است.

اظهارت وی هم به لحاظ شکلی و هم محتوایی ایراد قانونی دارد. بنا به گفته ایشان اداره بهداشت و درمان ماهشهر در تاریخ ۹۳/۱۲/۲۶ زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی اهواز قرار گرفته و قبل از آن زیر نظر دانشکده علوم پزشکی آبادان بوده است. ایشان در مصاحبه خود بدلیل آنکه حکم سرپرست جدید را دانشگاه علوم پزشکی اهواز صادر نکرده است فاقد وجاهت قانونی می‌داند در حالیکه صدور حکم یاد شده از سوی دانشکده آبادان قبل از تاریخ اعلامی نماینده محترم، انجام پذیرفته، بنابراین به لحاظ شکلی هیچگونه کار خلاف قانونی انجام نشده است. از نظر محتوایی هم حکم صادره بلااشکال است زیرا دانشکده علوم پزشکی آبادان از دیدگاه وحدت رویه و امور جاری حاکم بر بهداشت و درمان استان، منفک و جدا از تصمیم‌گیری کلی نمی‌تواند عمل کرده باشد و اصولا این قبیل انتصابات در شورای معاونان اداره کل و با هماهنگی همه جانبه انجام می‌پذیرد.

شهروندان ماهشهری انتظار داشتند که نماینده محترم در راستای وظایف قانونی خود در بُعد نظارت، در طی سال‌های نمایندگی‌شان، مشکلات و موانع موجود در بخش بهداشت و درمان را مورد پیگیری قرار می‌دادند و حساسیت خود را در مسیر رفع کمبود‌ها و نواقص موجود اعم از کمبود پزشک متخصص در مراکز درمانی، کمبود نیروی انسانی، کمبود تجهیزات و... نشان می‌داد.

علیهذا از آن مقام محترم درخواست می‌شود ضمن رعایت حقوق نماینده محترم، جایگاه مدیران اجرایی استان را در خصوص حوزه اختیارات قانونی مد نظر قرار داده و ضمن بررسی مجدد روند اجرا شده از حکم صادره و نیروی منصوب شده حمایت بعمل آید.

امید است خواست و نظر مردم در انتخابات شورانگیز و حماسی خردادماه سال ۹۲ از سوی همگان جدی تلقی شده و انتظارات حداقلی شهروندان در جابجایی مدیران منطبق و همراه با تفکرات دولتِ برآمده از آراء آنان محقق شود.

 

ذوالفقار شریعت
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز