خبرگزاری کار ایران

نسبت به مدت مشابه سال گذشته صورت گرفته است؛

بزرگ‌نیا: رشد 8 درصدی ورود مسافر به مازندران در دور نخست تعطیلات نوروزی

asdasd
کد خبر : ۲۶۲۲۰۴

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران، از رشد 8 درصد، گردشگران در دور نخست سفرهای نوروزی به استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایلنا، دلاور بزرگ‌نیا صبح امروز در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد اجرایی خدمات سفر استان مازندران با بیان اینکه این ستاد در استان بصورت دائمی شکل گرفت و در ایام نوروز و تعطیلات تابستان فعال است اظهار داشت: بدلیل نزدیکی و راه مواصلاتی مازندران به تهران در همه ایام سال حجم زیاد مسافر را داریم.

وی افزود: قریب به 3 ماه مانده به آغاز نوروز تا کنون جلسات متعددی برگزار شد و با تشکیل کمیته‌های مختلف برنامه‌ریزی‌های خوبی انجام شد.

بزرگ نیا، از تشکیل کمیته امور دهیاری‌ها  با کسب اجازه از ستاد مرکزی کشور در کنار سایر کمیته‌ها در مازندران خبر داد و تصریح کرد: با رصد کردن اخبار سال گذشته ستاد به این نکته پی بردیم که علاقمندی مسافرین از اماکن روستایی و بوم گردی در برنامه کاری امسال قرار دهیم.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران اظهار داشت: تا پایان روز پنجم فروردین قریب به 620 هزار نفر شب اقامت در روستاهای مازندران ثبت شد و این یک فرصت نوظهور  در مازندران است که بتوانیم اقامت روستایی را با کمک صندوق‌های مختلف و تسهیلات توسعه دهیم تا فرهنگ مازندران را به مردم انتقال دهیم.

وی با بیان اینکه هدف ما این است تا گردشگری را با نگاه فرهنگی به مردم ارائه دهیم تصریح کرد: باید ظرفیت اقامت گردی در مازندران توسط مسئولین کشوری جدی گرفته شود.

بزرگ نیا ادامه داد: با توجه به بارندگی‌های روزهای اولیه در استان پیش بینی شد تا مسافران بتوانند از فرهنگسراها، مجتمع‌های فرهنگی، کتابخانه‌ها استفاده کنند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران به برنامه انجام شده در ایام سوگواری ایام فاطمیه اشاره کرد و گفت: برنامه خوبی در این ایام در مازندران برگزار و حرمت این ایام به بهترین نحو حفظ شد.

وی  اظهار داشت: مازندران به سمتی می‌رود که صنعت گردشگری، را به صنعت فرابخشی  تبدیل کند و در همه حوزه‌ها خود را مطرح کند.

بزرگ نیا، با بیان اینکه طبق آمار و گزارشات رسیده جز معدود استان‌هایی هستیم که ستاد اجرایی خدمات سفر با انسجام خوبی در حال فعالیت است اظهار داشت: قریب به 8 درصد، رشد در موج اول سفر نوروزی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به استان گزارش شده است.

وی، اظهار امیدواری کرد: با توجه به مساعد شدن شرایط جوی و ترافیک روان، حجم سفر و ورود مسافر افزایش یابد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران تصریح کرد: انجام سفرها در قالب تور در کاهش بار ترافیکی و برنامه‌ریزی بهتر کمک می‌کند.

بزرگ‌نیا، گفت: طبق آمارهای رسیده 3محور کندوان، سوادکوه و هراز جز 4 محور پرتردد کشور در ایام نوروز است.

 

 

 

 

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز