خبرگزاری کار ایران

فرماندار آران وبیدگل:

نوسانات قیمت نفت باعث شده تا دولت‌ به درآمدهای نفتی اکتفا نکند

asdasd
کد خبر : ۲۶۲۲۸۰

فرماندار آران و بیدگل گفت: براساس تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر خارج کردن درآمدهای نفتی از چرخه بودجه سالیانه، دولت‌ نیز دیگر بر روی درآمدهای نفتی سرمایه‌گذاری نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در آران و بیدگل « ابوالفضل  معینی نژاد»  در نخستین همایش هم‌اندیشی  نوش آباد اظهار داشت : درحالی که دو سوم از دشت‌ها و سفره‌های زیر زمینی کشورمان دچار بحران آب شرب است دیگر نمی‌توانیم روی بخش کشاورزی حساب بازکنیم.

وی، تغییر الگو در مدیریت شهری و روستایی با توجه به اینکه در شرایط اقتصادی مطلوب قرار نداریم را  مهم‌ترین راهکار در شرایط تحریم عنوان کرد واظهارداشت : با توجه به اینکه اکثرصنایع کشورمان مطابق با تکنلوژی روز دنیا و قابل رقابت با دنیا نیست تنها راه نجات ازاین بحران سرمایه‌گذاری در میراث فرهنگی و گردشگری است.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل تصریح کرد : با وجود اینکه جمهوری اسلامی ایران در زمینه میراث فرهنگی و گردشگری در ردیف ده کشور دنیا قرار دارد مشاهده می‌کنیم درسال 2013 از بیش از یک میلیارد و330 گردشگری دنیا  با گردش مالی بالغ بر6 هزار و500 میلیارد دلار سهم ایران دراین بخش  نیم درصد بوده است .

معینی نژاد، عدم استفاده از پتانسیل‌های گردشگری کشورمان را مهم‌ترین مشکل در این بخش عنوان کرد و گفت : با وجود اینکه درکشورمان بیش ازیک میلیون سایت و 32 هزار آثارتاریخی و حدود 100 هزاراز این  آثار شناسایی شده 32 هزارتا ازاین اثار ثبت شده‌اند  نشان دهنده این است که خیلی درعرصه گردشگری جای کار زیاد داریم.

وی،  5 درصد آثارثبت شده  تاریخی کشورمان را رقم ناچیزی دانست و گفت  : امیداریم دولت تدبیر و امید با برنامه‌ریزی که در برنامه ششم توسعه دربخش گردشگری پیش بینی شده بتوانیم  به اهداف مورد نظر برسیم.

فرماندار آران و یدگل توسعه  گردشگری را  مهم‌ترین راهکار عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد : با توجه به اینکه ایران  رتبه اول در ارزان بودن نرخ گردشگری دنیا را دارد استفاده ازاین پتانسیل می‌تواند کمک زیادی درمبارزه با تحریم‌ها باشد.

نخستین هم‌اندیشی نوش آباد پیش ازظهر جمعه نهم فروردین با حضور نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی ، فرماندار آران و بیدگل ، شهردار ، اعضای شورای اسلامی شهر ،امام جمعه نوش آباد  و جمعی از فرهیخنگان این شهر در سالن اجتماعات شهید راحمی نوش آباد برگزار شد.

شایان ذکراست، در پایان این همایش کلنگ ساخت دانشگاه پیام نور نوش آباد در زمینی به مساحت  بالغ بر 20 هزارمترمربع و زیر بنای 1700 مترمربع با اعتبار اولیه یک میلیارد تومان توسط خیر نیک اندیش دکتر حشمت‌الله استادی به زمین زده شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز