خبرگزاری کار ایران

همزمان با گرامی‌داشت «ساعت زمین» در سراسر جهان؛

امشب دروازه قرآن شیراز یک ساعت خاموش می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۶۲۳۲۸

امشب، همزمان با سراسر جهان و در گرامی‌داشت «ساعت زمین» چراغ‌های دروازه قرآن شیراز یک ساعت خاموش می‌شوند.

به گزارش ایلنا و  به نقل از روابط عمومی شهرداری این شهر، سال گذشته نیز شهرداری شیراز برای مشارکت در برنامه جهانی ساعت زمین با هماهنگی اداره‌کل حفاظت محیط‌‌زیست فارس، چراغهای اضافی و غیرضروری پارک خواجو، دروازه قرآن، پارکهای سطح شهر و بیشتر ساختمانهای شهرداری را به مدت یک ساعت خاموش کرد.

ساعت زمین یک رویداد جهانی است که هر سال در آخرین شنبه ماه مارس برگزار می‌شود و در آن خانواده‌ها، مغازه‌ها و صاحبان کسب‌ و کار با خاموش کردن چراغ‌ها و سایر دستگاه‌های الکتریکی غیرضروری خود به مدت یک ساعت این مسئله را یادآوری می‌کنند که در صورت عدم رعایت صرفه‌جویی جهان به چه سرنوشتی دچار خواهد شد.

آرمان نخست «ساعت زمین» این است که آگاهی درباره تغییرات آب و هوایی و نیاز به مصرف محتاطانه انرژی، در جهان ابقا شود.

مراسم ساعت زمین همه‌ساله در آخرین شنبه ماه مارس، از ساعت 20 و 30 دقیقه تا 21 و 30 دقیقه، به‌وقت محلی شرکت‌کنندگان، برگزار می‌شود و در همین راستا بنا به اعلام روابط عمومی شهرداری شیراز، دروازه قرآن و نورپردازی برخی دیگر از نمادهای شهری شیراز همانند سال‌های پیش، همزمان با ساعت زمین، فردا در زمان مذکور خاموش می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز