خبرگزاری کار ایران

استاندار فارس:

اتاق فکر شهرداری شیراز می‌تواند بهترین مشاور برای استانداری فارس باشد

asdasd
کد خبر : ۲۶۲۴۰۷

استاندار فارس گفت: اتاق فکر شهرداری شیراز می‌تواند بهترین مشاور برای استانداری و محرک توسعه استان باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، سید محمداحمدی ظهر امروز شنبه و در در دیدار نوروزی با شهردار شیراز، معاونین و شهرداران مناطق با بیان اینکه شیراز می‌تواند الگوی توسعه استان و کشور باشد، افزود: حداقل می‌شود در بخش عمران و توسعه کمک کرد تا کارهایی که در شیراز انجام گرفته در سایر شهرهای استان نیز انجام گیرد.

وی با تاکید بر اینکه همواره حامی شهرداری شیراز در همه عرصه‌ها هستیم گفت: قرابت سببی و نسبی و یا زد و بندی با شهرداری شیراز نداشته و نمی‌خواهیم نان قرض هم بدهیم؛ بلکه به دنبال کمک کردن هستیم و آمادگی داریم اگر اختلاف سلیقه‌ای نیز میان شهرداری و شورا باشد که مانع توسه گردد در سایه همدلی و همراهی، رفع کنیم.

احمدی از خدمات برجسته‌ای که شهرداری در دست انجام دارد و مزاحمت‌ها، تنگنا‌ها و گرفتاری‌های فرا روی شهرداری سخن گفت و اظهار داشت: شهرداری کارهای اساسی و رو به پیشرفتی انجام داده و در کنار آن نسبت به مسایل فرهنگی نیز بی‌توجه نبوده است.

وی خاطر نشان کرد: سال گذشته مسافران از تسهیلات سفر و ستاد اسکان مسافر شهر شیراز رضایت داشته‌اند و در نوروز امسال هم سیگنال منفی درخصوص خدمات در این بخش دریافت نکرده‌ایم.

نماینده عالی دولت در استان، افزود: کسانی که ذهنیتی از سابق نسبت به شهر شیراز داشته و امروز دوباره به این شهر سفر می‌کنند اگر با انصاف بخواهند قضاوتی در مورد شیراز امروز، داشته باشند می‌گویند کارهای زیادی در شیراز انجام شده و کمتر، عقب ماندگی مشاهده می‌شود.

احمدی خاطرنشان کرد: شهرداری شیراز باید به دنبال الگوسازی و نوآوری‌های جدید بر اساس ذائقه مردم باشد زیرا امروز سطح مطالبات مردم بالا رفته و کیفیت درخواست‌ها متفاوت شده است.

وی ادامه داد: شهرداری باید با زیباسازی تنوع بخشی به محیط شهری و ایجاد تفرجگاه‌های شهری کاری کند که مردم بتوانند با استفاده و بهره گیری از آن‌ها خستگی زندگی شهری را از تن خود خارج نمایند.

استاندار فارس مشکل اصلی امروز شهر شیراز را ترافیک به ویژه در محدوده مرکزی شهر و اطراف حرم مطهر (ع) اعلام کرد و گفت: باید در کنار تعریض خیابان‌ها یا بازگشایی مسیر و استفاده از مترو راهکارهای دیگری را برای به حداقل رساندن این مشکل پیدا کرد.

وی در بخشی دیگر از سخنانش گفت: مشکل دیگر شهر شیراز از آب شرب آن است و ما از این جهت بسیار نگران هستیم اگرچه این موضوع اصلاً ربطی به شهرداری ندارد اما به هر حال این دغدغه وجود دارد.

نماینده عالی دولت در استان گفت: شهرداری شیراز باید آمادهٔ بر دوش کشیدن مشکلات شهر صدرا باشد زیرا تمام مشکلات شهر صدرا بر سر شیراز خواهد ریخت.

وی افزود: با بهره برداری کامل از مسکن‌های مهر صدرا و استقرار جمعیت در آن شهر، صدرا از جهرم نیز بزرگ‌تر خواهد شد و مشکلات آن بر دوش شهر شیراز خواهد افتاد؛ لذا به جای اینکه شهر صدرا سرریز شهر شیراز را ساماندهی نماید قضیه برعکس شده و شهرداری شیراز نخواهد توانست نفس راحتی بکشد و باید بار این شهر را نیز بر دوش خود تحمل نماید.

احمدی در ادامه از ضرورت ساماندهی باغ شهر‌ها در سطح منطقه ۱۰ شهرداری سخن گفت و اظهار داشت: باید از این فرصت‌ها جهت ایجاد درآمد برای شهرداری استفاده کرد.

استاندار فارس همچنین از سفر رییس جمهور و هیئت دولت در هفته شیراز به استان خبر داد و گفت: شهرداری باید با تمام وجود پای کار بیاید و از ظرفیت‌های ایجاد شده بالا‌ترین استفاده را ببرد.

احمدی تصریح کرد: از شهرداری شیراز می‌خواهم شیراز در زمان ورود رییس جمهور شهری با نشاط، زنده و پویا باشد.

وی گفت: شهرداری شیراز باید یک پروژه درست و حسابی را که نیاز به دستور مدیریتی برای اجرایی شدن دارد را تعریف کند تا در زمان حضور رییس جمهور در هیئت دولت مطرح شود.

استاندار فارس تاکید کرد: طرح استانداری آزاد کردن منطقه ویژه اقتصادی و تبدیل آن به منطقه آزاد است و برای هر شهرستان نیز یک پروژه که نماد عینی پیشفت باشد تعریف خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز