خبرگزاری کار ایران

از ۲۷ اسفندماه لغایت هفتم فروردین؛

بیش از 26 هزار مسافر در استان البرز اقامت کردند

کد خبر : ۲۶۲۴۲۷

رئیس ستاد تسهیلات سفر استان البرز از اقامت بیش از 26 هزار مسافر در این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا در کرج، استاندار البرز، با اعلام این خبر گفت:  طبق آمار ثبت شده در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، از 27 اسفندماه لغایت هفتم فروردین ماه سالجاری، بیش از 26 هزار نفر در استان البرز اقامت داشته‌اند.

 سیدحمیدطهایی با اشاره به اینکه اقامت اسکان امسال نسبت به سال گذشته با افزایش همراه بوده است، خاطرنشان کرد: تا پایان روز گذشته آمار مسافرانی که وارد البرز شده اند، 26 هزار و 357 مسافر نوروزی بوده است که می‌توان اذعان داشت بصورت میانگین روزانه 3 هزار مسافر در 30 مرکز اقامتی اسکان گزیده‌اند.

وی در ادامه، با بیان اینکه دور دوم سفرهای نوروزی در راه است و قطع به یقین این آمار افزایش خواهد یافت، با برشمردن مقصدهای گردشگری مسافران این استان، افزود: سدامیرکبیر،شهرطالقان، شهرستانک، روستای برغان و دیزین از جمله کانون‌های مورد توجه گردشگران بوده است و هر یک از این مکان‌ها در نوع خود جاذبه‌های فراوانی را برای مسافران به همراه دارد.

وی با اشاره به اینکه جاده گردشگری چالوس در مسیر استان البرز یکی از مکان‌های ویژه در سفرها محسوب می‌شود، گفت: به جهت قرارگیری یکی از کانون‌های مهم گردشگری کشور در چالوس و حجم مسافران از این مسیر، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، واحدهای سیار نظارتی را به منظور رصد نحوه خدمت رسانی به مسافران در جاده چالوس مستقر نموده  و طبق اعلام این اداره کل تا کنون نیز 7 مرکز متخلف پلمپ شده است.

شایان ذکر است، استان البرز به جهت قرارگیری در کریدور شمالی کشور و راه‌های مواصلاتی بیش از 13 استان، سالانه شاهد حجم سفرهای قابل توجهی است و  نوروزی امسال نیز تا کنون رکورد دار ثبت ترددها در کشور اعلام شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز