خبرگزاری کار ایران

سرپرست سازمان امداد و نجات کشور:

مشارکت بیش از هزار پایگاه سازمان امداد در طرح نوروزی/ ۴محموله اقلام امدادی به یمن ارسال شده است

asdasd
کد خبر : ۲۶۲۶۹۳

سرپرست سازمان امداد و نجات کشور گفت: برای اجرای طرح نوروزی هزار و ۳۵۰ پایگاه ثابت و سیار و ۱۷ فروند بالگرد در کشور به کار گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم اباد، ناصر چرخ‌ساز، ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در محل جمعیت هلال احمر لرستان گفت: طرح ملی امداد و نجات نوروزی از ۲۵ اسفند ۹۳ آغاز شده است و تا ۱۵ فروردین ۹۴ ادامه دارد.

وی گفت: متاسفانه تاکنون به دلایل مختلفی برخی از هموطنانمان جان خود را از دست داده‌اند که انتظار می‌رود با شروع موج بازگشت مسافرین با استان‌های خود، مردم نکات ایمنی را به خصوص در زمان رانندگی رعایت کنند.

سرپرست سازمان امداد و نجات کشور اظهار کرد: با وجود پوشش امداد و نجات در کل کشور حوادثی مانند سیلاب، برف، کولاک و زلزله به وقوع پیوسته است که نیروهای امداد و نجات با تمام تلاش فعالیت‌های لازم را در این راستا انجام داده‌اند.

چرخ‌ساز ادامه داد: برای اجرای طرح نوروزی هزار و ۳۵۰ پایگاه ثابت و سیار و ۱۷ فروند بالگرد در کل کشور به کار گرفته شده است.

وی گفت: روزانه پنج هزارو ۸۰۰ نفر از نیروهای نجات گر در این پایگاه‌ها فعالیت می‌کنند که تاکنون سه هزار و ۹۰۰ نوع خدمت شامل عملیات و خدمات را ارائه داده‌اند.

سرپرست سازمان امداد و نجات کشور با اشاره به آمار حادثه دیدگان نیز اظهار کرد: از مجموع ۹۹ هزار آسیب دیده، ۷۶ هزار نفر از آنها نیاز به امداد و نجات داشتند که سه هزار نفر از آنها نجات، ۲۳ هزار نفر از آنها درمان سرپایی، هزارو ۹۰۰ نفر به مراکز درمانی انتقال و ۵۰ هزار نفر نیز به دلایل مختلف اسکان اضطراری یافتند.

چرخ‌ساز در خصوص وضعیت نیروهای امداد و نجات کشور نیز بیان داشت: ۵۴ هزار نیروی امداد و نجات در کشور وجود دارد که به صورت داوطلبانه در حال ارائه خدمات هستند. استخدام نیروهای امداد و نجات داوطلب در صورت افزایش بودجه در دستور کار سازمان وجود دارد و اولویت استخدام با افرادی است که همکاری بیشتری با سازمان در مباحث امداد و نجات داشته‌اند.

وی در ادامه از احداث یک مجموعه امدادی فرهنگی و آموزشی در شهرستان بروجرد خبر داد و افزود: طبق جلسه‌ای که با استانداری لرستان برگزار شد قرار است مجموعه امدادی فرهنگی و آموزشی در شهرستان بروجرد احداث شود.

سرپرست سازمان امداد و نجات کشور تصریح کرد: پوشش امداد و نجات به صورت هوایی در کل کشور به صورت کامل انجام نمی‌شود اما بالگرد هلال احمر در لرستان به صورت ۲۴ ساعته حضور دارد و در حال خدمت رسانی به مردم آسیب دیده است. برای پوشش کامل امداد هوایی کشور به ۴۰ فروند بالگرد دیگر نیاز داریم.

چرخ‌ساز در خصوص آشیانه بالگرد لرستان نیز گفت: طبق بازدید به عمل آمده آشیانه بالگرد جمعیت هلال احمر لرستان با ۵۳ درصد پیشرفت فیزیکی در وضعیت مناسبی قرار دارد و روند احداث این مکان نسبت به سال گذشته با رشد بیشتری در حال پیگیری است.

وی وضعیت هلال احمر کشور را در میان جوامع بین المللی خوب ارزیابی کرد و گفت: ایران جز۱۰ کشور بر‌تر دنیا قرار دارد. میانگین حضور نیرو‌ها در صحنه حادثه ۹ دقیقه و ۱۵ ثانیه است که بسیاری از کشورهای دنیا نیز در همین نُرم قرار دارند.

سرپرست سازمان امداد و نجات کشور در ادامه از ارسال چهار محموله امدادی به کشور یمن خبر داد و افزود: تاکنون چهار محموله ۵۰ تنی از اقلام امدادی، دارویی، درمانی و بهداشتی به کشور یمن ارسال شده است.

چرخ‌ساز افزود: سازمان امداد و نجات کشور آمادگی دارد تا در صورت لزوم نیروهای خود را برای کمک به مردم یمن اعزام کند تا کمتر آسیب ببینند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز