خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری استان لرستان خبر داد:

بازدید 111 هزار گردشگر از قلعه تاریخی فلک الافلاک خرم آباد

asdasd
کد خبر : ۲۶۳۰۳۸

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان گفت: از ابتدای نوروز پایان روز ۱۲ فروردین بیش از ۱۱۱ هزار نفر از قلعه فلک الافلاک بازدید کرده‌اند.

به گزارش ایلنا از خرم آباد، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی لرستان، عبدالرضا مهاجری‌نژاد افزود: این تعداد مسافر و گردشگر نوروزی علاوه بر بازدید از فضای قلعه از موزه‌های مردم‌شناسی و باستان‌شناسی دیدن کردند. 

وی با بیان اینکه بازدید از قلعه ۷: ۳۰ تا ۲۰ و بازدید و خرید از نمایشگاه واقع در دامنه قلعه نیز ۷ صبح تا ۲۲ شب است گفت: ۴۰ نفر در دو شیفت در قلعه و ۲۸ نفر نیز در دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر مشغول فعالیت هستند. 

فلک‌الافلاک یا دژ شاپورخواست قلعه‌ای تاریخی در مرکز شهر خرم‌آباد در استان لرستان است. فلک‌الافلاک با نام قلعه دوازده برجی هم شناخته می‌شود، این بنا بر فراز تپه‌ای مشرف به شهر خرم‌آباد و در نزدیکی رودخانه، در مرکز شهر قرار گرفته و چشم‌گیر‌ترین اثر تاریخی و گردشگری درون این شهر است. 

تاریخ ساخت این قلعه به دوره ساسانیان باز می‌گردد و توسط سازمان میراث فرهنگی به شماره ۸۸۳ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. 

قابل ذکر است بازدید از تمامی موزه‌های استان روزهای ۱۳ و ۱۴ فروردین رایگان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز