خبرگزاری کار ایران

استاندار همدان:

همدان میزبان بیش از دو میلیون گردشگر نوروزی بود

asdasd
کد خبر : ۲۶۳۷۰۷

استاندار همدان با بیان اینکه تعطیلات نوروز، ایام گردشگر پذیری در استان نیست، گفت: این ایام تمرینی برای پذیرش گردشگر در ایام تابستان و تعطیلات پیش رو است، لذا باید آماده میزبانی از گردشگران در این ایام باشیم.

به گزارش ایلنا از همدان؛ محمد ناصر نیکبخت امروز در اولین شورای اداری استان همدان در سال جاری از ورود دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر گردشگر به استان خبر داد و افزود: از این تعداد گردشگر ورودی ۳۸۷ هزار نفر در استان همدان اقامت داشتند.

وی با اشاره به اینکه ۲۵۰ هزار نفر به طور مستقیم در ستاد تسهیلات استان اسکان یافتند، یادآور شد: از این تعداد ۱۹۳ هزار نفر به شهر همدان اختصاص دارد که خوشبختانه میزبانی خوبی از این گردشگران به عمل آمد.

نیکبخت از افزایش هشت درصدی اسکان مسافران در نوروز۹۴ خبر داد و افزود: ۷۳۵ هزار نفر از اماکن گردشگری استان بازدید به عمل آوردند که نسبت به سال گذشته ۳۵ درصد افزایش یافته است.

استاندار همدان همچنین تصریح کرد: در طول این ایام ۳۷۵ نفر گردشگر خارجی نیز از اماکن گردشگری استان بازدید کردند.

وی در ادامه یادآور شد: ۲۲هزار و ۵۰۰ نفر در ایام نوروز در خدمت رسانی به گردشگران مشارکت داشتند.

نیکبخت با اشاره به کاهش ۲۸ درصدی سرقت‌ها در همدان با وجود افزایش حجم مسافران، گفت: خوشبختانه در این ایام شاهد کاهش ۳۴ درصدی تلفات جاده‌ای و شهری و کاهش۲۵ درصدی جرایم مهمه بودیم.

وی ضمن ابراز رضایتمندی از تلاش دستگاه‌ها در میزبانی از می‌هانان نوروزی، بیان کرد: از نیمه دوم سال گذشه ستاد تسهیلات سفر تشکیل و جلسات متعددی در این ستاد برگزار شد و با برنامه ریزی‌های مناسب صورت گرفته، خوشبختانه با وجود افزایش حجم نسافران خدمات خوبی ارائه شد.

استاندار همدان همچنین خاطرنشان کرد: تنها گلایمندی مردم و گردشگران از ستاد تسهیلات سفر عدم راهنمایی کافی در ورودی شهر بود و جز این مورد شکایتی از سوی مسافران نداشتیم.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش ۵۲ درصد از اسکان استان را بر عهده گرفت و علاوه بر اسکان تأمین غذای مسافران را نیز بر عهده داشت و خدمات ارزشمندی را ارائه داد.

نیکبخت ضمن تقدیر از تلاش هلال احمر در امدادرسانی به مردم، یادآور شد: دستگاه‌های خدماتی، شهرداری، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، بیمارستان‌ها، اورژانس، نیروی انتظامی و راهنمایی رانندگی عملکرد مناسبی در ایام نوروز داشتند.

وی با اشاره به اینکه دولت کارگذار ملت و ملت کارفرمای دولت است، یادآور شد: مقام معظم رهبری بر ما منت گذاشتند و شعاری را برای سال انتخاب کردند که بر اساس آن ما باید کارگذاری باشیم که مردم ما را خدمتگذار بدانند.

استاندار همدان ادامه داد: مدیران استان نیز باید با تلاش بیشتری در راستای خدمات رسانی به مردم گام بردارند.

نیکبخت با اشاره به نزول رحمت الهی در استان در آغاز سال نو، اظهار داشت: این میزان بارندگی موجبات رضایت و خوشحالی مردم را فراهم آورد و خوشبختانه این امید ایجاد شد که مشکلات کمتری را در تأمین آب داشته باشیم.

وی همچنین تصریح کرد: یکی دیگر از موفقیت‌ها در ایام نوروز توافق نامه هسته‌ای ایران در مذاکرات بین المللی بود و هفت نفر در مقابل دولت و ملت ایران بودند و پس از مذاکره و چالش با دنیا به توفیق رسیدیم.

استاندار همدان با اشاره به انجام مذاکرات در ۱۶ ماه گذشته یادآور شد: در این توافقات بخش حقوقی، فنی، سیاسی و علمی همه وارد مذاکره شدند و چراغ راه ما مقام معظم رهبری بود که حمایت و هدایت ایشان موجب دلگرمی تیم مذاکره کننده بود.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه تیم مذاکره کننده از فرزندان انقلاب هستند، اظهارداشت: ما در این مذاکرات دیدیم که ایران به خوبی در برابر کشورهای دنیا ایستاد.

نیکبخت ادامه داد: دنیا در این مذاکرات فهمید که نمی‌تواند انرژی هسته‌ای ایران را تعطیل کند و کسی که گزینه جنگ را روی میز داشت امروز ادعا دارد که انرژی هسته‌ای ایران صلح آمیز است و به این نتیجه رسیدند که تحریم‌ها کارساز نیست.

استاندار همدان گفت: این توافق بزرگ‌ترین موفقیت است و وقتی صهیونیست دستپاچگی نشان می‌دهد و نگران است نشاندهنده توفیق ما است.

نیکبخت با بیان اینکه باید همواره سپاسگذار هدایت‌های مقام معظم رهبری باشیم، خاطرنشان کرد: ما همواره باید قدردان عقلانیت دولت و تیم مذاکره کننده ایران و از همه مهم‌تر قدر‌دان پشتیبانی ملت ایران باشیم و این به معنای همدلی و همزبانی دولت و ملت است.

وی در ادامه یادآور شد: نرمش قهرمانانه مورد تأکید مقام معظم رهبری یعنی حفظ اقتدار و عزت که در این مذاکرات شاهد آن بودیم.

استاندار همدان در پایان با بیان اینکه شعار «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد، اظهار داشت: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باید همچون گذشته در سال «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» مورد توجه قرار بگیرد.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز