خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان خبر داد :

ذوب آهن اصفهان رتبه نخست کشوری در تولید فولاد

asdasd
کد خبر : ۲۶۴۸۰۵

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان گفت:جهت تولید ریل و تیرآهن بال پهن در کشور هیچ شرکتی به غیر از ذوب آهن قادر به تولید این محصولات نیست که اگر این حرکت جهادی درذوب آهن اصفهان انجام شود موجب تحول در سودآوری ذوب اهن می شود.

به گزارش ایلنا از اصفهان، مدیرعامل ذوب آهن اصفهان؛ امروز دردیدار با معاونین و پرسنل این شرکت با اشاره به توافق هسته ای ایران و قدرت های بزرگ جهانی  گفت: این مسئله طلیعه ای برای حرکت جدید اقتصادی کشوراست ،امدیواریم  بتوانیم با این شرایط جدید ، در ذوب آهن فضایی تازه برای دستیابی به اهداف متعالی شرکت ایجاد کنیم. 

 اردشیرسعد محمدی، دستیابی به تولید 2 میلیون و 700 هزارتن فولاد خام  در سال 93 که برای اولین بار در تاریخ ذوب آهن رقم خورد را یکی از مهمترین دستاوردهای این شرکت در سال 93 عنوان کرد و افزود : افزایش تولید 20 درصدی در ذوب آهن نسبت به سال 92 افتخار بزرگی است که توسط تمام تلاشگران شرکت حاصل شد و برترین میزان رشد تولید در بین واحدهای فولادی کشور محسوب می شود .

وی میزان فروش و صادرات شرکت در سال 93 را 56 درصد بیشتر از سال 92 اعلام کرد و گفت : در سال گذشته ، رکود در ساخت و ساز مسکن ، سیاست درست دولت در اختصاص ندادن بودجه به طرح های عمرانی زیر 80 درصد ، پایان پروژه مسکن مهر و تمایل کشورهایی همچون روسیه ، اکراین و چین به صادرات محصولات فولادی موجب رکود در فروش محصولات این شرکت شد .

وی در تشریح شرایط بحرانی بازار محصولات فولادی و مشکلات حوزه فروش گفت : در حال حاضرعلاوه بر ذوب‌آهن 48 کارخانه تولید میلگرد ،‌9 تعداد کارخانه تولید تیرآهن و 7 کارخانه تولید سایر محصولات همچون نبشی ،‌ ناودانی و غیره در کشور وجود دارند و لذا مانند گذشته ذوب آهن نمی تواند کنترل بازار را در اختیار داشته باشد .

سعد محمدی اظهارداشت:هرچند کیفیت محصولات این شرکت ها به هیچ وجه قابل مقایسه با ذوب آهن نیست اما بسیاری از خریداران به این مسئله مهم توجه ندارند . ضمن اینکه کشورهایی همانند چین نیز محصولات خود را با قیمت های ارزان ارائه می کنند .

وی در ادامه به اهمیت اساسی پروژه تولید ریل و تیرآهن بال پهن اشاره کرد و گفت : امروز فروش تیرآهن به سختی صورت می گیرد اما برای ریل تقاضا وجود دارد و سود حاصل از فروش ریل نیز با سایر محصولات فولادی قابل مقایسه نیست .

وی تصریح کرد: پروژه دیگر که اهمیت آن کمتر از تولید ریل نیست ؛ پروژه تولید تیرآهن بال پهن است که توسط کارشناسان داخلی صورت می گیرد و یک میلیون تن تقاضا در بازار برای این کالا وجود دارد .

مدیرعامل ذوب اهن ادامه داد: تولید ریل و تیرآهن بال پهن ، موجب تحول در سودآوری ذوب اهن  می شود . در واقع هیچ کارخانه دیگری قادر به تولید این محصولات نیست چرا که شمش و نورد آن تنها در ذوب آهن موجود است .

 سعد محمدی افزود : با توجه به اینکه رکود در فروش احتمالاً امسال نیز ادامه خواهد داشت ، لذا جهشی بزرگ در امر صادرات را مدنظر داریم . البته با توجه به توافق هسته ای ،‌ شاهد رشد سرمایه گذاری ، رونق اقتصادی و گردش مالی بیشتری در کشور خواهیم بود که می تواند به رکود در بازار محصولات فولادی پایان دهد .

وی در ادامه در خصوص برنامه های ذوب آهن جهت افزایش تولید گفت : امروز ذوب آهن به راحتی قادر به تولید روزانه 10 هزار تن فولاد خام است لذا می توانیم به تولید سالانه 3 میلیون و 600 هزارتن دست پیدا کنیم اما با توجه به قیمت ها و شرایط بازار نمی توانیم بدون برنامه ریزی افزایش تولید دهیم که موجب زیان شود .

وی تاکید کرد: همچنین جهت دست یابی به تولید سالانه 4 میلیون و 200 هزار تن ،  برنامه ای جهت تصویب به هیات مدیره ارائه می شود که جهش مطلوبی است . علاوه بر آن ،‌ هدف اصلی ما رسیدن به تولید 5 میلیون تن است که حداقل تولید اقتصادی برای یک واحد فولادی محسوب می شود .

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز