خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان خبر داد:

راه‌اندازی ۱۵ خانه بهداشت در استان زنجان

asdasd
کد خبر : ۲۶۴۹۱۳

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان، از راه‌اندازی ۱۵ خانه بهداشت در استان زنجان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، علیرضا بیگلری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان امروزسه شنبه (۱۸ فرودین) در جمع خبرنگاران با ارائه گزارش عملکرد سال گذشته و اعلام برنامه‌های سالجاری، با اشاره به برداشتن گامهای موثر در این دانشگاه از لحاظ کسب رتبه‌های علمی، خدماتی و تجهیزاتی، گفت: رتبه ۱۲ در مقام کیفیت مقالات تولیدی از آن دانشگاه علوم پزشکی زنجان است.

بیگلری با بیان اینکه از آغاز طرح تحول نظام سلامت تاکنون ۸۷ هزار و ۶۲۳ نفر در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند افزود: شاهد گسترش خدمات دراین راستا در استان زنجان بودیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان، تعداد زایمان‌های طبیعی در استان در این بازه زمانی را هفت هزار و ۲۱۶ مورد عنوان کرد و افزود: ۳۵۰ هزار ویزیت نیز توسط پزشکان دانشگاه انجام شد.

این مسئول حوزه سلامت وبهداشت استان زنجان، تعداد ویزیت‌های تخصصی دانشگاه را ۲۳۱ هزار و ۶۲۰ مورد اعلام کرد و افزود: سال گذشته اقدامات خوبی در خصوص تجهیز امکانات بیمارستان انجام شد.

به گفته وی، در سال گذشته شاهد افتتاح بیمارستان بوعلی شهرستان خرم دره، کلینیک دندانپزشکی شهرستان ابهر و کلینیک سلامت بانوان و افتتاح بخش دیالیز بیمارستان ایجرود بودیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان در ادامه به برگزاری همایش‌های پویش سلامت و تبیین سیاست‌های جمعیت در سال گذشته اشاره کرد و گفت: افتتاح سه پایگاه فوریت‌های پزشکی و هفت خانه بهداشت نیز از دیگر اقدامات موثر علوم پزشکی استان زنجان است.

به گفته بیگلری افتتاح ۱۵ خانه بهداشت نیز در دستور کار است و در حال حاضر با کمبود یک هزار تخت بیمارستانی مواجه هستیم که امید می‌رود تا با بهره گیری از ظرفیت خیرین در این راستا اقدام کرد.

این مقام مسئول به اقدامات این مجموعه در طرح نوروزی و بسیج سلامت اشاره کرد و افزود: در این طرح که از (۲۸ اسفند) سال گذشته تا (۱۵ فرودین) امسال ادامه داشت، ۱۱ هزار ۳۵۳ بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و ۵۰۱ بازدید از مراکز و اماکن بین راهی انجام شده است که به تعطیلی ۵۶ مرکز عرضه مواد غذایی غیربهداشتی شد.

در ادامه این نشست از کتاب «برنامه عملیاتی اجرای مقررات بهداشتی بین المللی در پایگاه‌های مراقبت بهداشتی مرزی با بهره گیری از نظام مراقبت سندرمیک» رونمایی شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز