خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان خبرداد:

افزایش 90درصدی رضایت مسافران نوروزی از سفر به اصفهان

asdasd
کد خبر : ۲۶۵۱۴۵

بیش از 12 هزار نفر از مردم استان اصفهان در قالب کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی دفاع مقدس در ایام نوروز سفر کردند.

به گزارش ایلنا از اصفهان،استاندار اصفهان با اشاره به اینکه امسال تمرکز ورود گردشگران از شهر اصفهان برداشته شد گفت: در نوروز امسال مسافران در شهرهای خمینی‌شهر، نجف‌آباد و خور و بیابانک و دیگر شهرستانها نیز اسکان یافتند.

 رسول زرگرپور؛ افزود: در ارزیابی‌های صورت گرفته بیش از 90 درصد افراد مورد سنجش، از آرامش، امنیت، تمیزی فضای شهرو مهمان‌نوازی اصفهانی ها رضایت داشتند.

   وی با بیان اینکه 2 میلیون و 800 هزار مسافر به استان اصفهان سفر کردند، یادآور شد: 70 درصد این مسافران در شهر اصفهان و بقیه دردیگر شهرستان‌های استان حضور داشته‌اند که جزء اتفاقات خوشایند نوروز امسال بوده است.

استاندار اصفهان اضافه کرد: 2 میلیون و 200 هزار نفر از این مسافران در شهر اصفهان و شهرستان‌های دیگر اسکان پیدا کرده‌اند که طبق آمار اصفهان،کاشان، نطنز و خور و بیابانک بیشترین پذیرش مهمان نوروزی 94 را به خود اختصاص داده‌اند.

زرگرپورتصریح کرد: 10 درصد از این اسکان‌ها مربوط به هتل‌ها، 38درصد اسکان در خانه‌های استیجاری، 33 درصد اسکان در مراکز آموزشی و مدارس بوده است که این آمارها نشان ‌دهنده ی رشد اسکان در خانه‌های استیجاری است.

استاندار اصفهان به کاهش 16 درصدی تصادفات و برابری تعداد فوتی‌های درون‌شهری نسبت به سال گذشته اشاره کرد و عنوان نمود: این موضوع در حالی است که در سال‌های گذشته استان اصفهان جزء استان‌های اول از نظر تصادفات بوده است.

وی با بیان اینکه تعداد فوتی های تصادفات امسال 34 نفر بوده است، افزود: خودروهای با ایمنی کم، سرعت بالا و خواب‌آلودگی از جمله عوامل تصادفات منجر به فوت در استان بوده است.

مدیر ارشد استان به راه‌اندازی چهار نرم‌افزار برای مسافران نوروزی اشاره کرد و افزود: نرم افزارهای حمل و نقل عمومی، سینا، گزارش‌گیری خدمات و پرتال ستاد و نیز نرم‌افزار مکان‌های دیدنی از جمله این نرم افزارها بوده است که برای نخستین بار در کشور به مسافران ارائه شده و 600 هزار نفر از این نرم‌افزارها استفاده کردند.

وی از اعزام بیش از 12 هزار نفر از مردم استان اصفهان در قالب کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی دفاع مقدس خبر داد و گفت: این تعداد نسبت به سال قبل 12 درصد رشد داشته است.

زرگرپور با اشاره به تقارن هفته ی نخست نوروز با ایام سوگواری حضرت زهرا (س)، گفت: برنامه‌های فرهنگی و گردشگری مسافران در این زمینه با رشد 45 درصدی همراه بود.

وی با بیان اینکه نزدیک دو میلیون نفر در نوروز امسال از مراکز دیدنی، جاذبه های تاریخی و گردشگری اصفهان بازدید کردند، یادآور شد: در هر روز بین 250 هزار تا 280 هزار نفر از میدان امام(ره) بازدید نمودند.

استاندار اصفهان در ادامه به نقاط ضعف ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی نیز اشاره کرد و افزود: برخی از مسافران از خدمات بین‌راهی و قیمت‌ها گله‌مند بودند که باید این ضعف‌ها در سال آینده بر طرف شود.

وی ضمن تشکر از صدا و سیما و همچنین رسانه ها بابت اطلاع رسانی و انجام وظایف خود به بهترین نحو در نوروز امسال، تصریح کرد: با خدمات رسانی بیش از 25 دستگاه با حدود 50 هزار نیرو در مدت 20 روز ، اصفهان در مجموع نمره خوبی در پذیرایی از مسافران نوروزی خواهد گرفت.

وی  به کاهش دو درصدی تردد ها نسبت به سال گذشته اشاره کرد و افزود: رقم تردد با احتساب اتوبوس‌های ورودی بیشتر می‌شود و این در حالی است که از 60 میلیون تردد در کشور 13 میلیون آن از شریان‌های حیاتی استان اصفهان صورت گرفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز