خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی وزیر کشور بر وفاق احزاب برای ایجاد نشاط سیاسی تاکید کرد

asdasd
کد خبر : ۲۶۵۱۷۰

قائم مقام و معاون سیاسی وزیر کشور بر وفاق و همدلی احزاب برای ایجاد نشاط سیاسی در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری تاکید کرد و گفت: برای حرکت اصولی در این زمینه باید دامنه احزاب را وسیع‌تر کرد.

به گزارش ایلنا، محمدحسین مقیمی، شامگاه سه شنبه در نشست مدیران و احزاب سیاسی استان البرز در محل استانداری با تاکید بر هدایت احزاب برای حرکت در مسیر قانونی گفت: از همه فعالان، سیاسی، اجتماعی اعم از حامیان و منتقدان دولت، حمایت می‌کنیم.

قائم مقام وزیر کشور با اشاره بر اهمیت نشاط سیاسی در کشور یادآور شد: اگر بخواهیم جامعه به خوبی اداره شود و نشاط سیاسی در کشور حاکم شود، باید یکدیگر را تحمل کرده و نقاط مشترک را بیشتر تقویت کنیم.

معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به نوپا بودن استان البرز افزود: استان البرز به لحاظ تنوع قومیتی و سیاسی شرایط خاص و ویژه‌ای دارد که امیدواریم با تدابیر لازم بتوان در این مقطع شاهد نشاط سیاسی دراین استان باشیم.

مقیمی گفت: پیش‌تر مشکلات این استان با قید فوریت در یکی از جلسات شورای معاونان وزارت کشور مطرح و کمبودهای استان در آن مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد که قول و قرارهای دولت تدبیر و امید باید در استان‌ها به نتیجه برسد و امیدی که در دل مردم برای بهتر شدن شرایط اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور ایجاد شده، توسط کارگزاران با پشتیبانی مردم به نتیجه برسد.

معاون سیاسی وزیرکشور بیان داشت: امروز وظایفی برعهده تک تک مسوولان قرار دارد که بایستی از فرصت حداکثر استفاده را برای خدمت به این مردم ببریم و کارهایی که بر عهده‎‎مان گذاشته شده است را به نحو شایسته و مطلوب به انجام برسانیم، البته شرایط، هم از نظر داخلی و هم از نظر بین‏‏ المللی و خارجی شرایط خاصی است.

مقیمی، با اشاره به اینکه دولت قدم‎‎های بسیار بزرگی را در رابطه با سیاست‎‎های خارجی برداشته و توانسته با اکثر کشورهای دنیا ارتباطات فعال‏‏‌تری را ایجاد کند افزود: در مذاکرات با ۱+۵ وزارت امور خارجه به خوبی از عهده یکی از بزرگ‌ترین ماموریت‌های سیاست‎‎های خارجی کشور برآمده است.

وی ادامه داد: این برای اولین بار هست که دیپلمات‎‎های ما توانستند با اقتدار از حقوق ملت ایران پاسداری کنند که جای قدردانی دارد چرا که مذاکره کننده‌گان کشور ما از کیان جمهوری اسلامی و حقوق مردم بخوبی دفاع کردند.

معاون سیاسی وزیر کشور خاطرنشان کرد: وضع موجود حکایت از رضایت و حمایت مردم از عملکرد تیم مذاکره کننده دارد.

وی افزود: در ارتباط با سیاست داخلی نیز دولت روش اعتدالی خود را دنبال می‌‏‏کند و تلاش دارد که از همه نیروهای معتدل استفاده و اقتصاد کشور را متحول کند.

مقیمی با بیان اینکه دولت در زمینه مسائل فرهنگی نیز قدم‌‏‏های بزرگی برداشته است، بیان داشت: روزی که دولت یازدهم کار خود را آغاز کرد، رشد اقتصادی منفی۶. ۵درصد بود که با سیاست‌های تیم اقتصادی دولت و کمک و یاری مردم امروز رشد مثبت اقتصادی در کشور را شاهد هستیم.

وی یادآورشد: دولت همچین تورم ۴۳ درصد را به ۱۵ درصد رساند که نشان‎دهنده مجموعه تلاش‎‎هایی است که دولت‌مردان در استان‎‎های مختلف به عمل آوردند.

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: مدیران استانی باید برای رسیدن به اقتصادی پویا و مقاوم در مقابل همه تهدیدات و عملی کردن سیاست‎‎های اقتصاد مقاومتی توجه لازم را داشته باشند.

وی افزود: همه امید دولت این است که کارگزاران دولت در استان‌ها برنامه‎ریزی‎‎های مناسبی برای تحقق برنامه‎‎های دولت داشته باشند.

مقیمی گفت: همه امید دولت این است که کارگزاران در استان‌ها بتوانند رضایت مردم را که در ‌‌نهایت رضایت خداوند متعال است، برآورده کنند چرا که مردم نیاز به خدمت صادقانه و بدون منت دارند.

وی در ادامه در بحث انتخابات در سال جاری پرداخت و اظهارداشت: یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید این دولت انجام دهد، برگزاری انتخاباتی پرشور است و خوشبختانه همه گروه‎‎‌ها و احزاب و مجموعه‎‎های سیاسی کشور در حال آماده شدن برای برگزاری یک انتخابات بسیار شکوه‌مند هستند.

مقیمی تاکید کرد: تلاش وزارت کشور به عنوان دولت باید این باشد که راه را برای همه کسانی که در خودشان این آمادگی را می‌بینند تا به عنوان داوطلب در انتخابات حضور پیدا کنند باز کنیم و همه تلاشمان را بکار گیریم تا مردم بتوانند به راحتی رأی خود را به صندوق بیاندازند.

وی گفت: باید از امروز تلاش کنیم که امکانات دولتی و امکاناتی که از بیت‌المال تهیه شده و تریبون‌ها و همه امکاناتی که در اختیار دولت و نهادهای عمومی و نهادهای انقلابی است، له یا علیه هیچ داوطلبی به کار گرفته نشود چرا که طبق قانون این‌گونه اعمال خلاف است.

مقیمی در بخش دیگر سخنان خود در خصوص تعیین فرمانداران و مدیران استانی نیز افزود: اگر در انتخاب فرمانداران سخت‌گیری زیادی وجود دارد این به دلیل آن خاطر است که در صدد انتخاب مدیران کارآمد هستیم که بتوانند مشکلات مردم را حل کنند.

وی اظهار کرد: با انتخاب مدیران کارآمد کمبودهای و عقب ماندگی‌های با حضور مدیران توانمند حل می‌شود.

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: فرمانداران و بخشداران به عنوان نمایندگان دولت در خط اول جبهه کار قرار دارند و دولت همه امیدش این است که سیاست‌ها و برنامه‌های دولت را با موفقیت به پیش ببرید و از نظرات افراد به خوبی استقبال و استفاده کند.

این مسوول همچنین، افزایش کارایی دستگاه‌ها، استفاده بهینه از منابع و امکانات، تحقق سیاست‌های عمومی و برنامه‌های توسعه، ایجاد امنیت و آرامش، نشاط عمومی، پاسخگویی شفاف به مردم، زمینه سازی مناسب جهت رشد و ارتقاء فرهنگی و سیاسی جامعه از موضوعات مهم عنوان کرد.

 

 

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز