خبرگزاری کار ایران

مدیر کل بنیاد مسکن گیلان:

۳ هزار طرح خود مالک مسکن مهر در گیلان اجرا شد

asdasd
کد خبر : ۲۶۸۴۰۰

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان، از اجرای ۳ هزار و ۱۸۸ پروژه طرح خود مالک مسکن مهر در این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، محمد اکبرزاده صبح امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت سالروز ایجاد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار کرد: گیلان جزو سه استان کشور در تهیه طرح هادی در روستا‌ها است. 

وی، تصریح کرد: تا سال ۹۳ طرح هادی یک‌ هزار و ۵۰۰ روستای گیلان تهیه شده است که ۳۸۸ طرح یا اعتبار ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تصویب شد. 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان، متوسط اجرای طرح هادی در گیلان را ۲۴ درصد عنوان کرد. 

وی، یادآور شد: گیلان در اجرای طرح هادی از میانگین ۳۴ درصد کشور ۱۰ درصد عقب‌تر بوده که برای جبران این عقب‌ماندگی نیاز به ۳۰ میلیارد تومان است. 

اکبر‌زاده خاطر نشان کرد: امسال تهیه طرح هادی ۲ هزار و یک روستای بالای ۲۰ خانوار در برنامه کار است. 

وی با اشاره به اجرای طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی، خاطرنشان کرد: سال گذشته تعداد ۴ هزار و ۳۳۹ مسکن روستایی با اعتبار بالغ بر ۳۰۳ میلیارد تومان بهسازی شده است. 

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان با اشاره به اینکه در طرح خود مالک مسکن مهر ۳ هزار و ۱۸۸ پروژه اجرایی شده است، یادآور شد: این تعداد پروژه برای ۷ هزار و ۹۵۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است. 

وی، خاطرنشان کرد: در دولت تدبیر و امید پروژه‌های عمرانی با اعتبارات تملک‌ دارایی‌های سرمایه‌ای استانی و ملی، تسهیلات بانکی و بخش‌خصوصی به ارزش ۳ هزار و ۲۹ میلیارد ریال به تعداد ۶ هزار و ۱۵ پروژه و اشتغال موقت ۱۵ هزار و ۱۴۵ نفر را به بهره‌برداری می‌رسانیم. 

به گفته اکبرزاده، از مجموع پروژه‌های مذکور تعداد ۴ هزار و ۳۳۹ واحد پروژه بهسازی مسکن روستایی و یک‌هزار و ۶۶۱ واحد پروژه طرح خود مالک مسکن مهر برای شهرهای با جمعیت زیر ۲۵ هزار نفر بوده است 

وی از صدور ۷ هزار و ۳۲۰ سند روستایی و شهرهای با جمعیت زیر ۲۵ هزار نفر در سال ۹۳ خبر داد و یادآور شد: این میزان صدور سند نسبت به مدت مشابه سال ۹۲ به میزان ۱۰۰ درصد رشد داشته است. 

این مسئول با بیان اینکه از ۵۲ شهر گیلان ۴۲ شهر زیر ۲۵ هزار نفر مشمول اخذ سند هستند، تصریح کرد: تاکنون تنها برای دو شهر کوچصفهان و لیسار سند صادر شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز