خبرگزاری کار ایران

در سال ۹۳ صورت گرفت؛

صادرات ۵۰ میلیون دلاری فرآورده خام دامی استان مرکزی به خارج از کشور

asdasd
کد خبر : ۲۶۹۷۰۸

مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: ۵۰ میلیون دلار فرآورده خام دامی سال گذشته با نظارت دامپزشکی این استان به خارج از کشور صادر شد.

به گزارش ایلنا، به نقل از روابط عمومی دامپزشکی استان مرکزی، علی رضائی‌پور افزود: این فرآورده‌ها شامل عسل، پا و پنجه مرغ، پشم گوسفندی، کرک بز، تخم مرغ، خوراک و مکمل طیور، تخم مرغ نطفه دار گوشتی، مرغ منجمد، گوساله و گاو و ماهی زینتی است.

وی ادامه داد: این فرآورده‌های به کشور‌های حاشیه خلیج فارس، ارمنستان، ترکمنستان، افغانستان، ازبکستان، هند، ایتالیا، مالزی، یمن، ویتنام و هنگ کنگ صادر شده است.

مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی از دریافت مجوز کد صادراتی IR کشتارگاه درنا مرغ دلیجان خبر داد و گفت: این کشتارگاه نخستین کشتارگاه استان و جزو پنج کشتارگاه کشور است که این مجوز را دریافت کرده است.

کشتارگاه‌های صنعتی که قابلیت تولید سالم و رقابت با کشتارگاه‌های جهان را داشته باشند کد ویژه «IR» دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: با دریافت این کد در سال جاری صادرات مرغ منجمد استان علاوه بر عراق و افغانستان به روسیه و کشورهای همجوار آن نیز صادر می‌شود.

مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی بیان کرد: شرکت درنا مرغ دلیجان دارای دو خط کشتار جداگانه طیور به ظرفیت اسمی دو و شش هزار و ظرفیت عملی چهار تا هشت هزار قطعه در ساعت است که سالانه هجده میلیون قطعه مرغ در این واحد کشتار و بسته بندی می‌شود.

رضایی افزود: سال گذشته ۲۳ میلیون و ۱۰۰ هزار قطعه مرغ به وزن ۵۸ تن در هفت کشتارگاه استان مرکزی کشتار شد.

مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی ادامه داد: با کاهش زمان پرورش و استاندارد سازی تولید؛ صادرات مرغ از این استان به خارج از کشور ۱۲۰ درصد افزایش داشته است.

مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی اصلاح ساختار اداری، تخصصی سازی، تلاش برای تعامل با دیگر دستگاه‌ها برای تولید محصولات استاندار، افزایش جایگاه بخش خصوصی در انجام فعالیت‌های دامپزشکی را از اولویت‌های این اداره کل عنوان کرد.

استان مرکزی با یک و هشت دهم مساحت و دو درصد از جمعیت کشور تولید سه درصد گوشت مرغ، سه و شش دهم درصد تخم مرغ و پنج درصد گوشت قرمز کشور را به خود اختصاص داده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز