خبرگزاری کار ایران

مدیر کل ثبت احوال استان فارس:

هر ساعت یک طلاق درفارس صورت می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۲۶۹۷۸۲

مدیر کل ثبت احوال استان فارس گفت: در هر شبانه روز ۵۲. ۲۲درصد واقعه طلاق در دفتر خانه‌های ثبت ازدواج وطلاق استان ثبت می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، علی رضا انصاری ظهر امروز ۲۴ فروردین ماه در کنفرانس مطبوعاتی در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب که بر اساس آمارهای موجود جمعیت شهرستان شیراز یک میلیون و ۷۸۱ هزار و ۷۰۷ نفر است اظهار داشت: در سال جاری آمار جمعیتی فارس به ۴ میلیون و ۸۱۵ هزارو ۶۴۲ نفر افزایش یافته است.

به گفته وی در سال گذشته ۸۷ هزار و ۲۶۴ واقعه ولادت به ثبت رسیده که از این تعداد ۴۴ هزارو ۸۶۹ مورد نوزاد پسر و مابقی نوزاد دختر بوده‌اند همچنین که به طور میانگین در استان فارس روزانه ۲۳۹ واقعه تولد به ثبت می‌رسد که نسبت به سال گذشته ولادت در فارس ۱۸. ۳ درصد افزایش یافته است.

انصاری با اشاره به اینکه فارس در کشور از نرخ رشد جمعیتی۱. ۳ درصدی برخوردار است گفت: سال گذشته ۶۴ هزارو ۹۱۶ نفر به جمعیت استان افزوده شده است همچنین که در سال ۹۳ آمار ولادت در فارس، از رشد ۳. ۱۷ درصدی برخوردار بوده است.

وی افزود: در هر شبانه روز ۱۱۹ واقعه ازدواج در ثبت احوال استان به ثبت می‌رسد.

به گفته انصاری در هر شبانه روز ۲۲. ۵۲واقعه طلاق در دفتر خانه‌های ثبت ازدواج وطلاق ثبت می‌شود.

وی به آمار فوت در سال گذشته اشاره کرد و گفت: ۲۲ هزارو ۳۴۸ مورد فوت در استان به ثبت رسیده که بطور میانگین در هر شبانه روز ۶۱ نفر در فارس فوت می‌کنند با توجه به اینکه ۲۳ نفر از این تعداد مربوط به شهرستان شیراز است.

مدیر کل ثبت احوال فارس بوانات را پیر‌ترین شهرستان استان اعلام کرد و گفت: بوانات به عنوان کمترین آمار ولادت یعنی ۱۳. ۳ به عنوان پیر‌ترین شهرستان استان است.

وی گفت: نام‌های زهرا، یسنا، نازنین زهرا و امیر علی، محمد طا‌ها، امیر حسین ابوالفضل ومحمد درصدر نام‌های انتخابی خانواده‌ها هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز