خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی مازندران در دیدار با هئیت آذربایجانی مطرح کرد

صادرات 23 میلیارد دلاری مازندران به جمهوری آذربایجان

asdasd
کد خبر : ۲۶۹۸۹۸

رئیس اتاق بازرگانی مازندران میزان واردات از جمهوری آذربایجان به مازندران را سالانه بیش از ۱۰ هزار تن با ارزش سه میلیون و ۶۵۰ هزار دلار بیان کرد و گفت: صادرات از مازندران ۷۷۸ هزار و ۴۳۴ تن به ارزش ۳۳ میلیون دلار شامل سیمان، اشیاء چوبی و ماهی است.

به گزارش ، عبدالله مهاجر صبح دوشنبه در نشست با هیئت رسانه‌ای آذربایجان، افزود: این میزان واردات و صادرات از نظر ما برای دو کشور مسلمان و همسایه قابل قبول نیست و ما به عنوان پارلمان بخش خصوصی آمادگی داریم که در هر بخشی نیاز است ورود پیدا کنیم به شرط اینکه اصحاب رسانه زمینه ورود به این بخش را مهیا کند.

وی به کالاهای صادراتی استان اشاره و اضافه کرد: انواع محصولات غذایی، کشاورزی، انواع مواد معدنی، مصنوعات چوبی، مرکبات کیوی، گل و گیاه، روغن نباتی، دستگاه جوش و برش، بیسکوت و شکلات، اداوات کشاورزی، کیسه، کاغذ روزنامه، محصولات بهداشتی و عایق های حرارتی از جمله کالاهای صادراتی استان است.

وی با بیان اینکه مازندران قابلیت زیادی در بخش توریسم دارد عنوان کرد: مازندران از دیرباز یکی از استانهای مطرح کشور در بخش تولید صنایع دستی بوده است، بگونه ای که در گذشت صنایع دستی مازندران به دلیل در دسترس بودن، مواد اولیه رونق خاصی داشت و مازندران جزو پنج استان برتر کشور است.

مهاجرگفت: این استان ۶.۴ درصد از حجم سرمایه گذاری کشور را در حوزه اقتصادی بخود اختصاص داده است و از نظر میزان اشتغال ایجاد شده ۸.۳ درصد از مجوزهای صنعتی کشور را بخود اختصاص داده است.

مهاجر با اشاره به فعالیت ۲۵ شهرک صنعتی با مساحت هزار و ۶۵۱ هکتار رتبه برتر را داراست و دارای صنایع مطرحی در حوزه خودروسازی است.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران ادامه داد: مازندران در زمینه معدنی رتبه برتر را دارد و بیشترین سهم واحدهای معدنی استان مربوط به معدن واریزه کوهی و ذغال سنگ است.

عبدالله مهاجر ادامه داد: مازندران دارای ۱۷۳ بنگاه صادراتی کالا، یک مرکز نمایشگاهی، هفت بنگاه صادراتی، یک پایانه صادراتی در حال احداث، است.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران به قابلیتهای کشاورزی مازندران اشاره کرد و گفت: مازندران با داشتن ۲.۳ درصد اراضی کشاورزی کشور سهم بسزایی در تولیدات دارد و ارزش کل اقتصادی محصولات کشاورزی استان با ۷.۸ میلیون تن بالغ بر ۶۰ هزار میلیارد ریال بوده که در مقام اول کشور قرار دارد.

وی گفت: در بخش کشاورزی نظیر برنج، شلتوک و غیره نیز در رتبه اول کشور قرار داریم و از جمله ویژگیهای بزرگ استان بالا بودن ضریب کشت است که سبب افزایش سطح کشت تا ۳۵۰ هزار هکتار است.

مهاجر ادامه داد: مازندران با داشتن خاک حاصلخیز، یکی از مراکز مهم تولید محصولات گلخانه ای و باغی است که ۱۵۶ هزار هکتار سطح آن به شمار می رود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز