خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان تاکستان خبر داد

معدوم سازی بیش از ۵۰۰کیلو گوشت غیر بهداشتی درتاکستان

asdasd
کد خبر : ۲۷۰۴۷۹

از ابتدای اسفند ۹۳ تا پایان تعطیلات نوروز ۹۴ بیش از ۵۰۰کیلو گوشت غیر قابل مصرف از سطح مراکز عرضه و رستوران‌های شهرستان تاکستان کشف و ضبط شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از اداره روابط عمومی دامپزشکی استان قزوین؛ رئیس اداره دامپزشکی شهرستان تاکستان صبح امروز گفت: هر ساله با نزدیکی به روزهای پایانی سال تقاضا برای خرید فرآورده‌های خام دامی (گوشت قرمز، مرغ وماهی و...) افزایش پیدا می‌کند که درهمین راستا نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی نیز تشدید خواهد شد.

یدا... کلهر افزود: کار‌شناسان اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره دامپزشکی شهرستان تاکستان ازابتدای اسفند ماه سال گذشته تا پایان تعطیلات نوروز ۹۴ با بازدید از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی، رستوران‌ها، سردخانه‌های سطح شهرستان تاکستان و...، ۵۷۰ کیلو گوشت غیر قابل مصرف را در شهرستان تاکستان معدوم واز چرخه مصرف انسانی خارج کردند، همچنین با پیگیری این اداره در ارتباط با منشاء ورود گوشت‌های تاریخ گذشته به شهرستان تاکستان، محموله‌ای از گوشت منجمد تاریخ گذشته نیز در یکی از شهرستان‌های استان قزوین کشف شد.

کلهر، ضمن تشکر از مراجع قضایی وانتظامی تاکستان که با صدور احکام بازدارنده مانند جریمه نقدی وحبس موجب پیشگیری از انجام تخلفاتی از این دست می‌شوند تشریح کرد: ۴۳۵ کیلو گرم ازگوشت‌های غیر قابل مصرف مکشوفه از۲ باب رستوران، یک باب قصابی و یک لاشه غیر مجاز در یک واحد مسکونی کشف شد که بازرسان دامپزشکی با هماهنگی دادستان شهرستان تاکستان و با حضور مامورین نیروی انتظامی به محل عزیمت ولاشه وادوات کشتار غیر مجاز را ضبط ومشخص شد مالک منزل مذکور اقدام به توزیع گوشت در برخی رستوران‌های سطح شهر می‌کند.

این مسئول دامپزشکی تاکید کرد: اداره دامپزشکی شهرستان تاکستان با عنایت به وظیفه نظارت بهداشتی دامپزشکی بر تولید حمل و عرضه بهداشتی فرآورده‌های خام دامی در راستای تامین امنیت غذایی و پیشگیری از انتقال بیماری‌های مشترک از طریق مصرف فرآورده‌های خام دامی آلوده با همکاری مراجع ذیربط با هرگونه اقدامی که سلامت مردم را به خطر بیاندازد بدون هیچ‌گونه اغماضی برخورد می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز