خبرگزاری کار ایران

امام جمعه کاشان در دیدار با رئیس هیئت مدیره شرکت mccچین:

سیاست جمهوری اسلامی ایران تفاهم و همکاری با تمام ملت‌های دنیا است

asdasd
کد خبر : ۲۷۰۵۶۶

امام جمعه کاشان با بیان اینکه سیاست جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر تفاهم و همکاری با تمام ملت‌های دنیا است. اظهار داشت: اسلام دین خشونت‌گرا نیست بلکه دین برادری، برابری، صفا و عدالت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان «آیت الله عبدالنبی نمازی» نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان پیش از ظهر امروز در دیدار با آقای لیون رئیس هیئت مدیره شرکت mccچین، ضمن خوش آمدگویی به شهر دارالمومنین و تاریخی کاشان، از کشورهای چین، روم و ایران به عنوان سه کشوری که از دیر باز در دنیا دارای سابقه تاریخی کهن و ارتباط تجاری، اقتصادی و فرهنگی داشته‌اند نام برد.

نمازی تصریح کرد: با توجه به اینکه خوشبختانه جهان در همه عرصه‌ها به‌خصوص در عرصه صنعت و دانش درحال پیشرفت است باید همه ملت‌ها نیز با هم روابط سالم سیاسی فرهنگی و اقتصادی داشته باشند.

وی، ارتباط با همه ملت‌ها و نظام‌های سیاسی دنیا به جز رژیم نامشروع صهیونیستی را از سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و یادآور شد: امریکا هم اگر روابط خود را با جمهوری اسلامی ایران اصلاح کند رابطه با آن هیچ مشکلی ندارد.

امام جمعه کاشان با ابراز تاسف از اینکه از ۴ قرن پیش تاکنون هنوز هم بعضی ازدولت‌های غربی و اروپایی با سلطه بر ملت‌های ضعیف (سیاه پوستان افریقایی و...) به عنوان برده آنها را به اسارت خودشان در آورده‌اند. گفت: این سیاست استکباری و برتری جویی درکشورهای صهیونیست و استکباری متاسفانه کشورهای دیگر جهان را نیز تحت تاثیر قرارداده است.

وی، به تحریم ظالمانه شورای امنیت توسط کشورهای اورپایی و بعضی از کشورهای غربی علیه جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و اظهار داشت: خوشبختانه تنها کشوری که تحت سلطه خوی غربی‌ها قرار نگرفته و مواضع سیاسی‌اش با جمهوری اسلامی ایران حفظ شده کشور چین هستند.

نماینده ولی فقیه در کاشان ضمن ابراز خرسندی از گرایش عده زیادی از برداران و خواهران چینی به دین مبین اسلام گفت: امیدواریم ضمن حفظ ارتباطات تمام موسسات اقتصادی وابسته کشور چین، ارتباطات این کشور در تمام زمینه‌ها با جمهوری اسلامی ایران روز بروز افزایش پیدا کند.

در ادامه این دیدارآقای لیون رئیس هیئت مدیره شرکت mccچین، ضمن ابراز خرسندی جهت حضور درشهرستان صنعتی و مذهبی کاشان، خطاب به امام جمعه کاشان گفت: واقعا ارزش حرف‌های شما را متوجه هستم و کاملا درست است که چین و ایران از زمانهای دوربا هم ارتباط داشته و دارای تاریخ مشترک هستند.

لیون تصریح کرد: دو کشور چین و ایران همیشه در کنارهم بوده‌اند و به هم کمک کرده‌اند.

وی، با بیان اینکه صاحب کمپانی mccچین دولت این کشوراست. گفت: به نمایندگی از دولت چین همیشه خواهان روابط بیشتر اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران بوده‌ایم و هیچگاه تعامل وارتباط خود را با ایران متوقف نکرده‌ایم همانطور که درحین تحریم‌ها نیز فعالیت‌های خود را با ایران ادامه داده‌ایم.

رئیس هیئت مدیره شرکت mccچین: تصریح کرد: این بار که توسط مشاور خود برای اجرای پروژه قطار سریع‌السیر به کاشان آمده‌ایم امیدوارم بتوانیم کارهای بیشتری را انجام دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز