خبرگزاری کار ایران

رییس مجلس شورای اسلامی در جمع نخگبان استان کرمانشاه:

ایران به دنبال تفرقه‌افکنی و امپراطوری سازی در منطقه نیست

asdasd
کد خبر : ۲۷۰۶۶۵

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران به دنبال اختلاف و تفرقه‌ افکنی نیست و نیز هرگز به دنبال امپراطوری‌سازی در منطقه نبوده و نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کرمانشاه، علی لاریجانی ظهر چهارشنبه در جمع نخگبان استان کرمانشاه، درباره وضعیت منطقه خاورمیانه و موضوع یمن، افزود: متاسفانه کارهای کودکانه بعضی از کشورهای منطقه، به زیان کشورهای اسلامی خواهد بود، اما خوشبختانه ایران در این میان موضعی خردمندانه در پیش گرفته است که این اوج بلوغ سیاسی و دانایی است.

لاریجانی تصریح کرد:جمهوری اسلامی ایران به دنبال اختلاف و تفرقه‌ افکنی نیست و نیز هرگز به دنبال امپراطوری‌سازی در منطقه نبوده و نیست.

وی، در ادامه گفت: دولت یازدهم تاکنون عملکرد مثبتی را داشته است و به آن می‌توان نمره قبولی داد.

رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: خوشبختانه دولت یازدهم با تعقل باعث ایجاد فضای آرامش در کشور شده است که این امر می‌تواند زمینه کار کرده را فراهم کند.

وی، بیان کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های دولت یازدهم توجه به نخبگان است، زیرا ایران از نظر نخبگان، یکی از کشورهای ممتاز است.

رییس مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه دولت یازدهم با عملکردش، میزان امیدواری در کشور را افزایش داده است، افزود: یکی دیگر از تلاش‌های دولت، مهیا کردن زمینه کار و تلاش برای پیشرفت کشور است.

لاریجانی، با اشاره به لایحه دولت یازدهم برای بهبود فضای کسب و کار و ارائه آن به مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: عملکرد دولت نیز در موضوع سیاست خارجی قابل توجه بوده است و در زمینه تعامل با دیگر کشورهای جهان قدم‌های خوبی برداشته است.

وی، در ادامه با اشاره به اینکه مجلس به صورت منظم و دقیق رفتارهای دولت آمریکا را رصد می‌کند، گفت: اقدامات اخیر آمریکایی‌ها، نشانه‌های خوبی نداشت که این نشان دهنده ضعف آن‌ها در تحلیل‌هایشان دارد.

رییس مجلس شورای اسلامی، گفت: یکی دیگر از کارهای خوب دولت، تلاش برای رشد سرمایه‌گذاری در کشور است و نمونه بارز آن تلاش برای فاینانس برخی از پروژه‌هاست.

۶۰۰ هزار میلیارد نقدینگی در کشور وجود دارد

وی، با اشاره به اینکه بیش از ۶۰۰ هزار میلیارد نقدینگی در کشور وجود دارد، گفت: این میزان نقدینگی در کشور نشان می‌دهد که امکان سرمایه‌گذاری وجود دارد، لذا این سرمایه‌ها باید به سمت تولید و صنعت راهنمایی شود.

لاریجانی، با اشاره به اینکه وجود منابع نفتی، باعث توجه کمتر به بخش معادن در کشور شده است، گفت: یکی دیگر از مشکلات ما این است که نگاه‌مان به مناطق آزاد، نگاهی بالعکس است، یعنی به جای اینکه این مناطق مکانی برای صادرات باشند، به جایی برای واردات تبدیل شده‌اند.

تاکید بر مدیریت منابع آبی کشور

رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در حال حاضر بیشتر از ۹۰ درصد از آب کشور در بخش کشاورزی مصرف می‌شود، لذا باید در این حوزه مدیریت خود را بهتر کنیم و از روش‌های نوین و با صرفه در بخش کشاورزی برای امور آبیاری استفاده کنیم.

وی، نرخ رشد اقتصادی کشور را چهار درصد اعلام کرد و گفت: برای کاهش بیکاری در کشور، نرخ رشد اقتصادی باید در حدود ۱۰ درصد باشد و برای رسیدن به این مهم نیازمند سرمایه‌گذاری‌های کلان در کشور هستیم.

لاریجانی افزود: در حال حاضر رابطه سه قوه در کشور، خوب؛ مثبت و بر پایه دوستی است و امیدواریم در سال جاری که به نام سال همدلی و هم‌زبانی مزین شده است، این رابطه بیشتر و قوی‌تر شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز