خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی گیلان:

۲۲۶ پروژه نیمه‌تمام صنعتی در گیلان وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۲۷۰۷۱۰

رئیس اتاق بازرگانی گیلان، از وجود ۲۲۶ پروژه نیمه‌تمام صنعتی بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از رشت، هادی تیزهوش تابان، در جلسه سرمایه‌گذاران گیلانی با بیان اینکه در شرایط فعلی، اقتصاد کشور با چالش کمبود درآمدهای ارزی ناشی از افت شدید قیمت نفت مواجه است، گفت: اتاق بازرگانی نیز به سهم خود رسالت و ماموریت خطیری را در اجرایی کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و تسهیل تامین منابع مالی دولت انجام می‌دهد.

وی، افزود: این رسالت، برای پیشبرد طرح‌های عمرانی و صنعتی نیمه‌تمام و همچنین اجرای پروژه‌های جدید خواهد بود.

رئیس اتاق بازرگانی با تاکید بر اینکه در حال حاضر چهار هزار و ۱۴۵ پروژه نیمه تمام صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد در کشور وجود دارد، گفت: از این میان ۲۲۶ پروژه نیمه‌تمام سهم استان گیلان است.

وی، یادآور شد: این تعداد پروژه نیمه تمام، گیلان را از نظر معوق ماندن اجرای پروژه‌های نیمه تمام در رتبه چهارم کشور قرار می‌دهد.

تیز هوش، خواستار توجه ویژه به گیلان در راستای اتمام پروژه‌های صنعتی نیمه‌تمام شد و تاکید کرد: طبق بررسی‌های انجام شده با اتمام این پروژه‌ها ۴هزار و ۶۷۰ شغل در گیلان ایجاد می‌شود که می‌تواند گوشه‌ای از معضل بیکاری این استان را برطرف کند.

وی، افزود: فرصت‌های استثنایی و کمیابی در اقتصاد منطقه و کشور در حال شکل‌گیری است که می‌تواند، بستر مناسبی برای اقتصاد ایران فراهم کند.

این مسئول، اجرایی کردن سیاست تولید محصولات کشاورزی فرا سرزمینی نظیر محصول برنج گیلان در کشورهای مساعد حوزه دریای خزر را از دیگر اقدام‌های موثر مذکور خواند.

وی، با اشاره به شکل‌گیری مراکز مالی بین المللی در مناطق آزاد کشور اذعان کرد: گیلان این ظرفیت را دارد تا با حمایت‌های دولت و مشارکت بخش خصوصی نخستین مرکز مالی بین المللی در شمال کشور را تاسیس کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز