خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی:

نبود شبکه فاضلاب در 40 درصد از مناطق شهری آذربایجان شرقی نگران کننده است

asdasd
کد خبر : ۲۷۱۱۵۹

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر ضرورت توسعه فضای سبز استان، این امر را نیازمند یک نهضت همگانی دانست.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری آذربایجان شرقی محمدصادق پورمهدی در جلسه ستاد توسعه فضای سبز استان افزود: نحوه تعامل و ترغیب مردم و دستگاه‌ها در این خصوص اهمیت زیادی دارد و نباید در این زمینه برخوردهای نامناسب صورت گیرد.

وی همچنین با اشاره به وضعیت نامناسب پارک بزرگ تبریز و ضرورت سامان‌دهی صیفی‌کاران در اراضی این پارک، خواستار تشکیل کمیته‌ای در این خصوص شد.

پورمهدی خاطرنشان کرد: وجود صیفی‌کاران در این منطقه یک ظرفیت است و باید با اقداماتی نظیر ایجاد پارک سبزیجات ضمن سامان‌دهی آنان، محلی برای گردشگری نیز ایجاد کرد.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با ابراز نگرانی از نبود شبکه فاضلاب در 40 درصد از مناطق شهری استان و هدایت پساب‌های خانگی به داخل آب‌های سطحی، تاکید کرد: در مناطقی که شبکه فاضلاب وجود دارد باید پساب‌های خانگی مدیریت و به شبکه فاضلاب هدایت شوند و در مناطقی که فاقد شبکه فاضلاب هستند ضمن اجرای شبکه فاضلاب و تا زمان اتصال به این شبکه، بحث پساب‌های خانگی باید مدیریت شود.

وی تاکید کرد: در خصوص هدایت پساب‌های شهری و صنعتی به شبکه فاضلاب، باید فرهنگ‌سازی شده و مردم را توجیه کنیم که عدم توجه به این موضوع مشکلات بزرگی به بار می‌آورد.

پورمهدی در عین حال بر برخورد قانونی با واحدهای صنعتی که پساب خود را به شبکه فاضلاب متصل نکرده‌اند تاکید کرد.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز