خبرگزاری کار ایران

از سوی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان صورت گرفت؛

صدور بیش از هفت هزار و۶۰۰ گواهینامه دریانوردی

asdasd
کد خبر : ۲۷۱۳۱۴

بیش از هفت هزار و ۶۰۰ گواهینامه و ۳ هزار و ۲۰۰ شناسنامه دریانوردی طی دوازده ماهه سال گذشته توسط اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان برای دریانوردان صادر شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندر امام خمینی، معاون طرح و توسعه اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: در راستای اعمال حاکمیت دریایی توسط این اداره کل و با هدف ارتقاء روز افزون ایمنی دریانوردان، تعداد ۷ هزار و ۶۵۰ فقره گواهی نامه و ۳ هزار و ۲۴۴ فقره شناسنامه دریانوردی طی دوازدهه سال گذشته برای دریانوردان استان خوزستان صادر شده است.

علیرضا خجسته در خصوص نحوه صدور این مدارک دریانوردی تصریح کرد: دریانوردان و متقاضیان اشتغال در شناور‌ها، ضمن شرکت و پشت سر گذاشتن دوره‌های آموزشی برابر با استانداردهای جهانی آموزش دریانوردی و کسب آگاهی‌های لازم در خصوص دریانوردی، در آزمون‌های مربوطه شرکت کرده و نائل به دریافت این مدارک می‌شوند که این مداراک، صلاحیت و شایستگی آنان را برای آغاز و یا ادامه فعالیت در حوزه دریانوردی تأیید می‌کند.

وی در ادامه افزود: طی سال گذشته ۹۵۸ نفر از متقاضیان در آزمون‌های دریانوردی شرکت کرده‌اند، که این آزمون‌ها توسط ۹ مرکز آموزش دریانوردی و معاونت صید شیلات در استان خوزستان برگزار گردیده‌اند.

خجسته در ادامه خاطر نشان نمود که از این تعداد متقاضی، ۴۷۹ نفر موفق به کسب نتیجه قبولی شده‌اند.

یاد آوری می‌شود کشورمان با توجه به مدیریت موفق دریایی سازمان بنادر و دریانوردی و دارا بودن با کیفیت‌ترین و معتبر‌ترین مراکز آموزشی دریانوردان در لیست سفید سازمان جهانی دریانوردی (IMO) قرار دارد و گواهینامه دریانوردی صادره نیز از اعتبار جهانی برخوردار است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز