خبرگزاری کار ایران

ارتقا مدول اول و اجرای مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب زنجان به روش BOT

asdasd
کد خبر : ۲۷۱۶۲۷

معاون مهندسی و توسعه شرکت آبفای استان زنجان گفت: مدول دوم به ظرفیت ۲۲۰ هزار نفر و ارتقای مدول اول از ۱۲۵ هزار نفر به ۱۹۰ هزار نفر به روش BOT به سرمایه گذار واگذار شده است.

به گزارش ایلنا، به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان زنجان، رضا کابلی افزود: با توجه به سیاست‌های دولت برای استفاده از ظرفیت و توان اقتصادی، مدیریتی و اجرایی بخش خصوصی، این شرکت در سال ۹۱ برابر ماده ۱۴۲ قانون برنامه پنجم توسعه نسبت به تهیه گزارش توجیهی و فنی به منظور احداث مدول دوم و ارتقای مدول اول اقدام کرده است.

وی یادآور شد: پس از اخذ مجوز و برگزاری مناقصه و پیگیری‌های مستمر در نیمه دوم سال ۹۳ پیشنهاد گروه مشارکت فاسبت، گوهر رود و فراز آب پذیرفته و برای احداث و بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب زنجان به مدت ۲۰ سال به روش BOT با رقم سرمایه گذاری یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال به سرمایه گذار واگذار شد.

در روش BOT بخشی از خدمات دولتی همچون سد‌ها، تصفیه خانه‌ها و نیروگاه‌ها به سرمایه گذار واگذار می‌شود و در سرمایه گذار در قبال بهره برداری از تجهیزات و زیرساخت‌ها موظف به نگاه داری، تعمیر و ارتقای آن‌ها است.

کابلی به توسعه شهر و افزایش تقاضای مردم به خصوص در مجتمع‌های مسکونی و مساکن مهر برای بهره‌مندی از تاسیسات جمع آوری فاضلاب اشاره و اظهار کرد: با توجه به محدودیت منابع مالی دولتی برای ایجاد ظرفیت در بخش شبکه و تصفیه خانه و حجم بسیار بالای سرمایه گذاری مورد نیاز در بخش ایجاد سامانه‌های تصفیه فاضلاب، این شرکت تاکنون فقط توانسته است نسبت به توسعه شبکه جمع آوری اقدام کند.

معاون مهندسی و توسعه شرکت آبفای استان زنجان گفت: عملیات اجرایی طرح ایجاد تاسیسات فاضلاب شهر زنجان از سال ۷۱ شروع شده و از مجموع ۴۶۸ کیلومتر شبکه و خط انتقال لحاظ شده در موافقتنامه تا پایان سال ۹۳، ۲۸۳ کیلومتر شبکه، خط انتقال و مدول اول تصفیه خانه فاضلاب با ظرفیت ۱۲۵ هزار نفر (۲۷ هزار و ۶۴۸ متر مکعب در شبانه روز) با صرف ۳۸۵ میلیارد ریال اعتبار اجرا و در دست بهره برداری است.

تصفیه خانه زنجان در ۱۴ کیلومتری غرب شهر زنجان قرار گرفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز