خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان شرقی:

رویکرد علمی از مهم‌ترین اولویت‌های مدیریت آذربایجان شرقی است

asdasd
کد خبر : ۲۷۱۹۳۲

معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان شرقی رویکرد علمی در تمام برنامه‌های استان را از مهم‌ترین اولویت‌های مدیریت استان اعلام کرد.

به گزارش ایلنا داود بهبودی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با بیان این که از زمان آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید، کار کارشناسی و مطالعه شده علمی را در سر لوحه اهداف خود قرار داده‌ایم،گفت: در یک سال و نیم گذشته، تمامی فعالیت های انجام شده در استان هدف‌مند، نظام‌مند و بابرنامه بوده است.

وی افزود: تدوین و تصویب سند تدبیر توسعه استان یکی از مهم ترین موفقیت های سال 93 بود که در این راستا صورت گرفت.

بهبودی خاطرنشان کرد: سند تدبیر توسعه استان مورد تایید اکثر دولت‌مردان قرار گرفته و به عنوان الگوی تدوین برنامه ششم توسعه به تمام استان‌ها ابلاغ شده است.

وی با اشاره به ظرفیت های طبیعی و موقعیت های جغرافیایی شمال‌غرب کشور، این منطقه را هاب اقتصادی منطقه دانست و ادامه داد: متاسفانه در این منطقه از کشور، استعداد و ظرفیت هایی وجود دارد که تا کنون به آنان توجهی نشده و به حلقه ای مفقوده تبدیل شده است.

بهبودی تصریح کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی و ترانزیتی استراتژیک آذربایجان شرقی، توجه مسوولان ارشد کشور به تکمیل خط ریلی میانه – تبریز و تبریز- بازرگان و سایر پروژه های مهم ضروری است.

معاون برنامه ریزی استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که آذربایجان شرقی، بالاترین ذخایر معدنی کشور را دارد، افزود: با توجه به وجود چهار درصد معادن ایران و یک درصد معادن جهان در این استان، باید بیش از پیش از این نعمت استفاده کرده و سیاست های مناسبی را اتخاذ کنیم.

بهبودی از سرمایه گذاران خواست تا به شکل جدی وارد سرمایه گذاری در حوزه معدن شوند.

معاون برنامه ریزی استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که آذربایجان شرقی یکی از محورهای توسعه در کشور است افزود: متاسفانه هنوز به توسعه مطلوب و مقبول نرسیده ایم و باید تلاش های خود در این زمینه را مضاعف کنیم.

وی با اشاره به وضعیت صنعت استان افزود: صورت صنعت استان را با سیلی سرخ نگه داشته ایم و بیشتر فناوری های ما در حال فرسوده شدن هستند که امیدوارم حمایت های لازم از این مهم نیز صورت گیرد.

معاون برنامه ریزی استاندار آذربایجان شرقی در ادامه به وضعیت دریاچه ارومیه نیز اشاره کرد و گفت: انتقال آب ارس به دشت تبریز مورد توجه دولت قرار گیرد چرا که با توجه به خشکی دریاچه ارومیه، اکثر زمین های منطقه شور شده و اگر وضعیت به همین منوال پیش برود در تامین آب آشامیدنی خیل عظیمی از مردم استان در آینده ای نه چندان دور با مشکل مواجه خواهیم بود.

وی همچنین از بخش خصوصی استان به عنوان بازوی کمکی دولتمردان یاد کرد و گفت: خوشبختانه 15 درصد پروژه های مهم استان با اتکا به منابع دولتی احداث شده و در اکثریت قریب به اتفاق آن ها بخش خصوصی به صورت بسیار فعال، حضور دارد

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز