خبرگزاری کار ایران

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان:

افزایش آگاهی برای پیشگیری از بیماری‌ها ضروریست

asdasd
کد خبر : ۲۷۱۹۵۲

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان، گفت: در صورتی که مفاهیم حوزه سلامت میان این قشر آینده ساز جامعه به خوبی تببین شود، در ارتقا سلامت جامعه بسیار اثر گذار خواهد بود.

به گزارش خبرنگارایلنا از زنجان، علیرضا بیگلری، امروز سه شنبه (۱اردیبهشت) در مراسم زنگ سلامت با اشاره به اینکه تجهیز، تامین و تخصیص اعتبارات در حوزه سلامت جوابگوی رفع معضلات این بخش نیست، افزود: همه ساله منابع زیادی در کشور در حوزه بهداشت و درمان هزینه می‌شود.

بیگلری یادآوری کرد: آموزش و اطلاع رسانی بهینه به تمامی آحاد جامعه می‌تواند در کاهش ابتلا به بیماریهای مختلف و کاهش هزینه‌های هنگفت این بخش بسیار اثر گذار باشد.

وی، دانش آموزان را انتقال دهنده مسائل و مفاهیم بهداشتی در جامعه به ویژه میان خانواده‌ها بیان کرد و اظهارداشت: در صورتی که مفاهیم حوزه سلامت میان این قشر آینده ساز جامعه به خوبی تببین شود، در ارتقا سلامت جامعه بسیار اثر گذار خواهد بود.

بیگلری، د رادامه سخنان خود، بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان‌ها و دیابت رااز علل مهم مرگ و میر در کشور اعلام کرد و گفت: سبک زندگی و الگوی غذایی نادرست موجب شده این نوع بیماری‌ها در کشور شیوع بیشتری داشته باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان، با اشاره به نامگذاری هفته سلامت با عنوان «ایمنی غذا از مزرعه تا سفره» استفاده بهینه از کودهای شیمیایی هنگام کشت محصولات کشاورزی را عاملی بسیار مهم در سلامت غذایی افرادعنوان کرد.

د رادامه این مراسم محمدرضا صائینی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان نیز پیش از این از برگزاری ۳۵۰ برنامه در هفته سلامت خبر داد و اعلام کرد: متناسب با شعارهای در نظر گرفته این هفته برنامه‌های متعددی برای آگاه سازی و اطلاع رسانی گروه‌های هدف این استان برگزار خواهد شد.

یک تا هفتم اردیبهشت به هفته سلامت اختصاص دارد که شعار بهداشتی سال ۹۴، با عنوان «ایمنی غذا، از مزرعه تا سفره» اعلام شده است.

سلامت و مشارکت‌های اجتماعی، سلامت و سبک زندگی ایرانی - اسلامی، عدالت در سلامت و ارتقای خدمات بهداشتی و درمانی، سلامت و آموزش همگانی و خود مراقبتی، سلامت و ارتقای ایمنی غذا، سیاست‌های کلی سلامت، همکاری بین بخشی و اقتصاد سلامت و توسعه سرمایه گذاری عناوین هفته سلامت را تشکیل می‌دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز