خبرگزاری کار ایران

مجهزترین خانه ژیمناستیک دانش آموزی غرب کشور افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۲۷۱۹۷۴

در نخستین روز از هفته سلامت با حضور جمعی از پیشکسوتان عرصه ورزشی، مدیر کل آموزش و پرورش لرستان، فرماندار و جمعی از مدیران دستگاههای اجرایی مجهز‌ترین خانه ژیمناستیک دانش آموزی غرب کشوردر فضایی به ابعاد ۶۰۰متر مربع و با اعتباری بالغ بر ۳میلیارد ریال در شهرستان خرم آباد به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، حبیب الله خجسته‌پور پیش از ظهر امروز سه شنبه در مراسم افتتاحیه مجهز‌ترین خانه ژیمناستیک غرب کشور اظهار داشت: آموزش و پرورش در سال‌های اخیر در حوزه ورزش اقداماتی انجام داده که با سال‌های گذشته قابل مقایسه نیست.

مجهزترین خانه ژیمناستیک دانش آموزی غرب کشور افتتاح شد

وی با بیان اینکه خلا ورزش در آموزش و پرورش کشور احساس می‌شد عنوان کرد: وجود ورزش تربیت بدنی در مقطع دبستان می‌تواند پایه گذار ورزش‌های قهرمانی در کشور باشد.

فرماندار خرم آباد اهمیت به ورزش در سطوح دبستان را نشان از یک برنامه ریزی بلندمدت دانست و ادامه داد: ژیمناستیک یکی از رشته‌هایی است که در المپیادهای ورزشی باعث در صدر قرار گرفتن کشور‌ها می‌شود چرا که ورزشکار همزمان می‌تواند چند مدال کسب کند.

خجسته‌پور تصریح کرد: امیدواریم این روند مطلوب در زمینه تقویت زیرساختهای ورزشی که به عنوان پایه کار در آموزش و پرورش شروع شده در مراحل بعدی توسط سایر دستگاه‌های متولی ادامه پیدا کند و هرروز شاهد برافراشته شدن پرچم سه رنگ کشورمان در مسابقات مختلف باشیم.بنابراین گزارش مجهزترین خانه ژیمناستیک دانش آموزی غرب کشور صبح امروز یکشنبه با حضور فرماندار و جمعی از مسئولین افتتاح شد.

مجهزترین خانه ژیمناستیک دانش آموزی غرب کشور افتتاح شد

 

این خانه ژیمناستیک به نوعی اولین خانه ژیمناستیک دانش آموزی در کشور بوده که با هزینه ای در حدود ۳۰۰ میلیون تومان به بهره برداری رسیده است.

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در مراسم افتتاح این خانه ژیمناستیک گفت : یکی از سیاست های آموزش و پرورش توسعه تربیت بدنی وتوجه به سلامت چسمی و روانی دانش آموزان با رویکرد ورزش های درون مدرسه ای است .

 
دکتر گودرز کریمی فر خاطر نشان کرد : توجه به ورزش و سلامت دانش آموزان یک راهبرد اساسی است که باید با برنامه ریزی دقیق منسجم و علمی پیش برد . وی ادامه داد : توسعه و تجهیز سالن های ورزشی با استفاده از دبیران خلاق و با انگیزه یکی از سیاست هایی است که با دقت و حساسیت دنبال می شود .
 
کریمی فر تاکید کرد : ورزش نماد سلامت است وشادابی و نشاط وابسته به سلامت است . کریمی فر ادامه داد :  آموزش و پرورش لرستان با شعار تحصیل ،تهذیب و ورزش تلاش کرده تا دانش و اخلاق را با ورزش آمیخته کند وروحیه پهلوانی را در بین دانش آموزان ترویج دهد . 
 
وی اضافه کرد :  قوه محرکه ورزش اخلاق مداری است و اگر اخلاق با ورزش تلفیق نشود نمی تواند کمک کننده باشد . 
 
کریمی فر در تشریح کلمه های ورزش و سلامت در آموزش و پرورش گفت : در آموزش و پرورش ورزش نمادی از ورزیدگی ،روان آرام ،زندگی سالم ،شادابی و طراوت و سلامت نمادی از ساختن بدن ،لطافت ،آمادگی ،مردانگی و توانایی است .
 
مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در ادامه به استعدادیابی و پرورش استعداها اشاره کرد و گفت : افتتاح این خانه ژیمناستیک به منظور پرورش استعداهای ورزشی دانش آموزان در فضایی آرام و مناسب صورت می گیرد . 
 
وی تصریح کرد : استعداد دانش آموزان در فضایی آرام رشد می کند و شخصیت آنان در فضای مناسب تکامل می یابد . 
 
وی ژیمناستیک را ورزشی سودمند برشمرد و گفت : ژیمناستیک نمادی از خلاقیت و انعطاف پذیری در جسم و روان آدمی است . 
 
وی با اشاره به سخنی از رهبر معظم انقلاب گفت : امر به ورزش امر به معروف و نیکی هاست و ذات ورزش نوعی زندگی است .
 
کریمی فر ادامه داد : مهمترین شاخصه ای که روح و روان را تقویت می کند ورزش است و آموزش و پرورش مصمم است تازیر ساخت های ورزش را در تمام ابعاد توسعه دهد . 
 
وی بر استفاده از تجارب و ایده های پیشکسوتان و نخبگان ورزشی تاکید کرد و گفت : باید از تجارب ارزنده پیشکسوتان در راستای ارتقای شاخص ها با دقت و حساسیت  استفاده شود .
 
لازم به ذکر است در حاشیه این مراسم از تعدادی از پیشکسوتان عرصه ورزش لرستان با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز