خبرگزاری کار ایران

در برابر بیماری فلج اطفال صورت گرفت؛

واکسیناسیون بیش از ۵ هزار کودک اتباع خارجی در کاشان

asdasd
کد خبر : ۲۷۲۴۳۷

کار‌شناس مسئول مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: بیش از ۵ هزار کودک زیر پنج سال اتباع خارجی در برابر بیماری فلج اطفال واکسینه شدند.

به گزارش ایلنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، محمود نعمتیان اظهار کرد: در راستای ریشه‌کنی بیماری مهلک و ناتوان‌کننده فلج اطفال و حفظ دستاوردهای موجود نظام مراقبت از این بیماری، نوبت اول طرح ملی ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال جهت کودکان زیر پنج سال اتباع خارجی از ۲۹ فروردین‌ماه گذشته به مدت چهار روز در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل انجام شد.

وی با اشاره به انجام این طرح توسط ۸۰ تیم بهداشتی و با همکاری داوطلبان سلامت ایرانی و غیرایرانی تصریح کرد: این طرح با مراجعه به درب منازل اتباع خارجی در شهر و روستا اجرا شد.

این مسئول یادآور شد: در نوبت اول طرح ملی ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال از ۶ هزار و ۳۳۶ خانوار بازدید شد که پنج هزار و ۱۳۸ کودک زیر پنج سال واکسن خوراکی دو ظرفیتی فلج اطفال را دریافت کردند.

وی تأکید کرد: نوبت دوم طرح فوق از تاریخ دوم لغایت پنجم خردادماه سال جاری اجرا می‌شود که انتظار می‌رود با توجه به واقع شدن نوبت دوم طرح در زمان گل‌چینی و ورود کارگران اتباع خارجی به مناطق گلابگیری، تعداد جمعیت هدف بیش از نوبت نخست طرح باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز