خبرگزاری کار ایران

رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان خبر داد:

آغاز ثبت نام اعتکاف در 35 مسجد کاشان

asdasd
کد خبر : ۲۷۲۸۷۳

رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان از آغاز ثبت نام متقاضیان شرکت در آیین معنوی اعتکاف در اداره تبلیغات اسلامی کاشان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان حجت‌الاسلام سید عبدالصاحب حسینی رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان در جمع خبرنگاران گفت: ثبت نام متقاضیان شرکت در آیین معنوی اعتکاف از صبح روز شنبه ۵ اردیبهشت ماه در اداره تبلیغات اسلامی کاشان آغاز شد.

وی افزود: متقاضیان تا روز دوشنبه ۷ اردیبهشت ماه از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ ظهر فرصت دارند با مراجعه به این اداره، نسبت به انتخاب محل اعتکاف و نام نویسی اقدام کنند.

حجت‌الاسلام حسینی، تعداد مساجد میزبان معتکفین در سطح شهرستان کاشان را ۳۵ مسجد عنوان کرد و افزود: تعداد ۱۳ مسجد در شهر کاشان و ۲۲ مسجد در روستاهای شهرستان برای انجام مراسم معنوی اعتکاف در نظر گرفته شده است.

رییس ستاد اعتکاف کاشان خاطر نشان کرد: به منظور تسهیل متقاضیان در انتخاب محل اعتکاف، هماهنگی و انسجام در اجرای برنامه‌های فرهنگی و نظم و انضباط بیشتر در پشتیبانی و خدمت رسانی به معتکفین، مراحل ثبت نام، برنامه ریزی و امور اجرایی اعتکاف در شهر کاشان با مدیریت ستادی و متمرکز از سوی اداره تبلیغات اسلامی کاشان انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به آمادگی مساجد بزرگ و قدیمی شهری کاشان برای مراسم اعتکاف اظهار داشت: مسجد جامع میدان کهنه، مسجد جامع فین بزرگ، مسجد حبیب بن موسی (ع) این شهرستان از مهم‌ترین مساجدی است که برای اعتکاف برادران در نظر گرفته شده است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان افزود: با توجه به قدمت و نوع برنامه‌های پیش بینی شده در مسجد جامع میدان کهنه، اولویت ثبت نام اعتکاف در این مسجد، دبیرستانی‌ها، دانشجویان و طلاب مرد خواهند بود.

حجت‌الاسلام حسینی خاطر نشان کرد: اعتکاف در جوار بارگاه ملکوتی حضرت سلطانعلی بن امام محمد باقر (ع) مشهد اردهال نیز برگزار می‌شود که علاقه مندان برای ثبت نام می‌توانند تا ششم اردیبهشت ماه به دفتر خادمین حرم مطهر مراجعه کنند.

رییس ستاد اعتکاف شهرستان کاشان در ادامه اظهار داشت: امسال همچون سال‌های گذشته اعتکاف دانشجویی نیز در مسجد دانشگاه کاشان و مسجد دانشگاه علوم پزشکی برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام حسینی افزود: همچنین آیین معنوی اعتکاف ویژه خواهران در شهر کاشان در مساجد شهید فخار (مدخل شهر)،‌ام البنین بلوار قطب راوندی، علی بن ابیطالب (ع) خیابان آیت الله یثربی، الغدیر بلوار ملاصدرا، امام خمینی (ره) خیابان ملاحسن و مسجد جامع لتحر برگزار خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به استقبال و حضور بیشتر خواهران در مراسم معنوی اعتکاف در کاشان، دو سوم از کل جمعیت پیش‌بینی شده در مساجد برای خواهران و یک سوم آن نیز برای برادران در نظر گرفته شده است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان تصریح کرد: در سال دولت و ملت، همدلی و هم زبانی پیرو منویات مقام معظم رهبری، مراسم معنوی اعتکاف امسال با همکاری کانون فرهنگی یاوران حضرت مهدی (ع) برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام حسینی افزود: همچنین با هماهنگی‌های صورت گرفته با کمیته امداد امام خمینی (ره)، مددجویان این کمیته با اخذ معرفی نامه، از پرداخت هزینه ثبت نام معاف خواهند شد.

وی با اشاره به حضور ۵ هزار معتکف در مراسم معنوی اعتکاف شهرستان کاشان در سال گذشته اظهار داشت: بیش از ۷۰ درصد معتکفین سال گذشته را جوانان تشکیل می‌دادند و این بیانگر آن است که ایام اعتکاف، فرصت مغتنمی برای عمق بخشی و غنی سازی باورهای دینی، شبهه زدایی و ترویج فرهنگ دینی در بین جوانان است.

یادآور می‌شود؛ مراسم معنوی اعتکاف روزهای ۱۲، ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت ماه همزمان با ایام البیض برگزار می‌شود و عاشقان وصل الهی به مدت سه روز در مسجد، به راز و نیاز با خداوند متعال می‌پردازند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز