خبرگزاری کار ایران

مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان:

دیپلماسی فرهنگی در اصفهان اجرا شود

asdasd
کد خبر : ۲۷۳۰۵۸

مدیرکل سابق اداره ارشاد استان اصفهان گفت: امیدواریم تعاملات هنری بین‌المللی تحت عنوان دیپلماسی فرهنگی که از شعارهای مهم وزیر فرهنگ و ارشاد بوده است، محقق شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، مدیرکل سابق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، صبح امروز و در آیین معارفه مدیرکل جدید این اداره گفت: در سند آمایش سرزمینی سه مسیر توسعه علم و فناوری، هنر و گردشگری، مسیرهای اصلی توسعه استان شناخته‌شده‌اند و در این راستا راهبرد اصلی تقویت بعد آفرینش‌گری فرهنگی و هنری، استانداردسازی فرایند خدمات و محصولات فرهنگی و استقرار پیوست فرهنگی برای پروژه‌های بزرگ کشور برای توسعه فرهنگی اجتماعی استان است.

 «محمد قطبی»؛ در رابطه با طرح تأمین مرکز اقامت هنر، خاطرنشان کرد: این مرکز محل تردد هنرمندان از ایران به سایر کشور‌ها و بالعکس است.

وی با بیان اینکه ما در حوزه فرهنگی غفلت نموده‌ایم، افزود: توسعه فرهنگی برپایه رویداد محقق نمی‌شود و تنها یک قله ایجاد می‌کند که این قله موج ایجاد می‌کند اما اثرات آن ماندگار نیست.

قطبی، موسیقی آیینی را همچون چاوشی خوانی، نقالی، پرده‌خوانی و حتی لالایی دانست و افزود این نوع موسیقی، شامل مفاهیم عمیق، دقیق و الهی و مبتنی بر فرهنگ عامه و فولکلور است و باید احیا و مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل سابق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در رابطه با پروژه تئا‌تر شهر خاطرنشان کرد: فاز یک تئا‌تر شهر اصفهان اسفندماه ۹۳ آغاز شده و انتظار می‌رود به زودی به بهره‌برداری برسد.

قطبی از دو جشنواره محصولات و تولیدات فرهنگی قرآنی تنزیل در جشنواره فیلم مستند هنر در سال جاری در استان خبر داد و اظهار امیدواری کرد: امیدوارم این جشنواره‌ها بتواند به صورت سالیانه در استان اجرا شود.

 در ادامه این آیین، حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی با بیان اینکه با توجه به مطالعات و بررسی‌هایی که در گذشته انجام داده‌ام تا ۱۰ روز آینده به ارایه برنامه‌ها، استراتژی‌ها و راهبردهای خود را در حوزه فرهنگ و هنر استان اصفهان خواهم پرداخت، گفت: اصفهان مهد فرهنگ و هنر است و این برای همه دنیا یک تمر بدیهی و شناخته شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز