خبرگزاری کار ایران

رییس دانشگاه علوم پزشکی کاشان:

ایمنی غذا نیازمند همکاری بین بخشی است

asdasd
کد خبر : ۲۷۳۱۹۹

رییس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: ایمنی غذا نیازمند همکاری بین بخشی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان، دکتر محمد حسین اعرابی در جلسه دیدار آیت‌الله عبدالنبی نمازی امام جمعه کاشان با مسوولان این دانشگاه، ضمن گرامیداشت هفته سلامت گفت: «ایمنی غذا از مزرعه تا سفره» به عنوان شعار امسال سازمان بهداشت جهانی انتخاب شده است.

وی، تغذیه صحیح و بحث نظارتی را یکی از نگرانی‌های امروز متولیان سلامت نام برد و افزود: دانشگاه‌های علوم پزشکی به تنهایی نمی‌توانند در این زمینه موثر باشند و فعالیت در این راستا نیازمند همکاری‌های بین بخشی است.

وی، به اقدامات انجام شده توسط این دانشگاه در هفته سلامت سال گذشته اشاره و تصریح کرد: وجود عرقجیات غیرمجاز و شربت‌های رنگی تقلبی یکی از معضلات این منطقه است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کاشان، همچنین به اجرای طرح تحول سلامت از اردیبهشت ماه سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: ۲۱۹ هزار نفر از آغاز اجرای این طرح در کاشان از برنامه‌های تحول نظام سلامت بهره‌مند شده و ۶۷ میلیارد ریال نیز در این خصوص هزینه شد.

وی، مکانیزه کردن سامانه‌های فعال دانشگاه به ویژه HIS، انجام دو هزار و ۱۰۰ زایمان طبیعی رایگان، فعالیت متخصص مقیم ۲۴ ساعته، ارتقای هتلینگ بیمارستان‌ها، نوسازی تاسیسات و سیستم فاصلاب این بیمارستان، ارتقای اورژانس و افزایش تخت‌های ویژه، ارایه هفت قلم مکمل داروی رایگان، واکسیناسیون، بهسازی خانه‌های بهداشت، راه اندازی اورژانس هسته‌ای و شیمی درمانی رایگان بیماران صعب العلاج و سرطانی در این شهرستان را از دیگر اقدامات دانشگاه علوم پزشکی کاشان جهت خدمات بیشتر به مردم عنوان کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کاشان، افزایش کیفی و کمی دوره‌های تحصیلات تکمیلی، راه اندازی دو رشته دکتری تخصصی میکروب‌شناسی و پرستاری، راه اندازی دو مرکز تحقیقات و کیفیت هرم اعضای هیات علمی را از جمله فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی این دانشگاه در سال گذشته نام برد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز