خبرگزاری کار ایران

در سال ۹۳ نسبت به سال ۹۲؛

کاهش ۲۳ درصدی حوادث ناشی از کار در البرز

asdasd
کد خبر : ۲۷۳۲۴۵

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز، از کاهش ۲۳ درصدی حوادث ناشی از کار در سال ۹۳ نسبت به سال ۹۲ خبر داد.

به گزارش ایلنا، علی ایمانی در نشست خبری که عصر امروز در محل اداره کل کار البرز برگزار شد، با بیان اینکه حوادث ناشی از کار در استان کاهش پیدا کرده است، افزود: حوادث ناشی از کار در سال ۹۲ در البرز ۷۹۴ فقره بوده که این آمار در سال۹۳ به ۶۱۱ مورد کاهش یافته است.

مدیرکل تعاون البرز با بیان اینکه یکی از پرمخاطره‌ترین کار‌ها فعالیت‌های مسکن و ساخت وساز مسکن بوده است، اظهار داشت: خوشبختانه کاهش ۲۳ درصدی حوادث ناشی از کار را شاهد بودیم.

وی با اشاه به اینکه ۳۰۰ هزار بیمه شده در سطح استان البرز وجود دارد، گفت: خوشبختانه با افزایش ۱۶ درصدی تشکلات استانی روبه رو هستیم که امید است این آمار تا پایان سال جاری به ۲۰ تشکل برسد.

ایمانی با تاکید بر اینکه ۱۵ هزار و ۳۶۹ نفر مقرری بگیر بیمه بیکاری در استان البرز وجود دارد، اظهار داشت: درصدد هستیم این آمار امسال به ۱۰ هزار نفر کاهش پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه طرح ضربتی شناسایی اتباع خارجی همچون سال گذشته در دستور کار قرار دارد، بیان کرد: تاکنون ۱۸ هزار نفر از اتباع خارجی توسط ۱۰ دفتر شناسایی شده‌اند.

ایمانی با بیان اینکه به سبب مهاجرپذیربودن البرز نرخ بیکاری این استان رو به افزایش است، گفت: نرخ بیکاری فصلی در البرز در زمستان ۹۳ به ۹. ۶ درصد رسیده بود.

وی با اشاره به اینکه تعداد بیمه شدگان اجباری تامین اجتماعی در ۱۱ ماهه نخست سال ۹۳ بیش از ۲۸۰ هزار نفر بوده است، گفت: در نظر داریم با رفع موانع موجود در راستای بهبود فضای کسب و کار قدم برداریم.

وی اظهار داشت: ۲۰ موسسه کاریابی مجاز در استان فعالیت دارند که تاکنون بیش از ۱۰۰ واحد متخلف و غیرمجاز این بخش به دادگاه ارجاع داده شده است.

مدیرکل تعاون البرز با تاکید بر اینکه مردم باید آگاهانه به این مراکز مراجعه کنند، تصریح کرد: یک واحد بخش کاریابی خارجی در البرز وجود داشت که حکم عدم فعالیت آن صادر و اکنون غیرفعال است.

ایمانی بیان کرد: ۳ هزار و ۳۱۴ تعاونی فعال در سطح استان وجود داشت که این تعداد تا پایان سال ۹۳ به ۳ هزار و ۴۰۲ واحد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه ۵۳ هزار نفر در این تعاونی‌ها مشغول به کار هستند، اظهار داشت: استان البرز پایلوت ارتقا و گسترش فعالیت بخش تعاونی‌ها در کشور است.

وی با بیان اینکه هفته گرامیداشت کارگر با شعارهای مختلف کارگر وشهدا، کارگر، مهارت و تامین اجتماعی آغاز شده است، افزود: «کارگر و ولایت» از دیگر شعارهای این هفته است.

مدیرکل تعاون البرز با اشاره به اینکه ۸ اردیبهشت مراسم تجلیل از کارگران بر‌تر در سطح ملی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: در این مراسم از یک کارگر البرزی به عنوان کارگر بر‌تر نیز تقدیر به عمل می‌آید.

ایمانی با اشاره به اینکه صبح امروز مراسم تجلیل از کارگران در شهرستان نظرآباد برگزار شد، تصریح کرد: برای انتخاب کارگر نمونه در سطح کشوری باید از مراحل مختلفی نظیر انتخاب کارگاهی عبور کرد.

وی با تاکید بر اینکه در بخش آموزش و شناخت آسیب‌های اجتماعی اقدامات خوبی انجام شده است، گفت: برنامه‌های خوبی نیز در حوزه ورزش و فرهنگ توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز انجام شده است.

وی با شاره به اینکه سال گذشته با حضور وزیر کار بزرگ‌ترین استخر کارگری کشور در استان البرز راه اندازی شد، بیان کرد: نخستین سالن تیراندازی کارگری درسطح استان البرز به بهره برداری می‌رسد.

مدیرکل کار البرز با بیان اینکه در راستای توسعه سه رشته ورزشی سفارش شده توسط رسول گرامی اسلام (ص) اقدامات خوبی صورت گرفته است، تصریح کرد: همه ساله با افزایش ثبت نام مبتکرین حوزه تعاون و کار در بخش‌های مختلف رو به رو هستیم.

ایمانی با اشاره به برگزاری نخستین المپیاد ورزشی کارگری که سال گذشته در استان مازندران انجام شد، اظهار داشت: ۲۴ تیم در رشته‌های مختلف ورزشی از استان البرز به این دوره از مسابقات اعزام و موفق به کسب ۱۳ مدال طلا شدند.

مدیرکل تعاون البرز با بیان اینکه ۱۲ واحد نظیر بیمه سلامت، تامین اجتماعی، بهزیستی، صندوق عشایر و بانک رفاه کارگران تحت نظر این وزارت‌خانه و شورای هماهنگی فعالیت دارند، گفت: برخی امور نظارتی در این واحد‌ها توسط اداره کار صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه سومین دوره توزیع سبد کالا به همت بهزیستی و کمیته امداد در البرز انجام شد، خاطرنشان کرد: اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این امور در بخش نظارت فعالیت داشت.

ایمانی با بیان اینکه تعداد آرای سازش حل اختلاف نسبت به سال ۹۲ در استان البرز ۴ درصد افزایش یافته است، افزود: سال۹۳ یکی از آرام‌ترین ایام واحدهای تولیدی استان البرز بوده است.

مدیرکل تعاون البرز با اشاره به اینکه تعداد آرای ختم شده به دیوان عدالت اداری استان البرز در سال۹۳ نسبت به مدت مشابه سال ۹۲ با ۱۵ درصد افزایش رو به رو بوده است، بیان کرد: باید همدلی و همزبانی در تشکلات کارفرمایی و کارگری نیز حاکم شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز