خبرگزاری کار ایران

در سال گذشته؛

آب آشامیدنی ۱۱۵ روستای گیلان تامین شد

asdasd
کد خبر : ۲۷۳۲۹۹

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان گفت: سال گذشته ۱۱۵ روستای گیلان از نعمت آب شرب بهداشتی برخوردار شدند.

به گزارش ایلنا، به نقل از روابط عمومی آبفار گیلان، محمدعلی فرّامینی، افزود: پارسال ۲۱ هزار و ۵۰۰ خانوار در این روستا‌ها از آب آشامیدنی مناسب و بهداشتی برخوردار شدند.

وی، حجم عملیاتی آبرسانی به این تعداد روستا را شامل اجرای ۷۶۱ هزار متر لوله گذاری خطوط انتقال و توزیع، بهسازی ۲۰ دهنه چشمه، حفر و تجهیز ۱۵ حلقه چاه و احداث سایر ابنیهٔ فنی وابسته اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان، تصریح کرد: با تلاش بی‌وقفه کارکنان شرکت آبفار، در سال قبل دو و هجده صدم درصد به شاخص بهره‌مندی روستاهای گیلان از آب شرب افزوده و این شاخص هم اینک به رقم حدود شصت و نه و چهل صدم درصد رسیده است.

فرّ امینی خاطرنشان کرد: در سال قبل ۶۴۱ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های آب آشامیدنی در روستاهای گیلان اختصاص یافت.

وی افزود: پارسال، ۲۶۵ میلیارد ریال برای پروژه‌های نیمه تمام اولویت دار در بخش مهندسی- توسعه و ۳۰۰ میلیارد ریال در حوزهٔ طرح جامع آبرسانی به یکهزار روستای گیلان اختصاص داده شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۷۶ میلیارد ریال نیز در حوزهٔ بهره برداری، نگهداری از تاسیسات و اصلاح و بازسازی شبکه‌های آبرسانی روستایی این استان اختصاص یافت.

وی اعلام کرد: هم اکنون یکی از سخت‌ترین پروژه‌های تامین آب شرب روستایی در بخش اطاقور لنگرود بدون وقفه در حال اجراست.

فرّ امینی با بیان اینکه طرح احداث مجتمع بزرگ آبرسانی سردارشهید املاکی از سال گذشته در بخش اطاقور لنگرود در حال اجراست، گفت: افزون بر ۲ هزار و ۷۵۹ خانوار در ۴۹ روستای این بخش در قالب مجتمع شهید املاکی از نعمت آب شرب با کیفیت و سالم برخوردار خواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه طرح آبرسانی به این روستا‌ها با تلاش کارکنان شرکت آبفار و با همدلی مسوولان محلی بدون وقفه در حال اجراست، افزود: تاکنون ۷ میلیارد ریال برای این پروژه هزینه شده است.

وی گفت: در حال حاضر ۲۰ هزار متر لوله گذاری خط انتقال، بهسازی یک دهنه چشمه و یک باب مخزن ۲۰ مترمکعبی اجرا شده است.

فرّ امینی تصریح کرد: عملیات اجرای ۶ هزار متر لوله گذاری و احداث ۲ باب مخزن ۳۰ و ۱۰۰۰ مترمکعبی نیز به زودی آغاز می‌شود.

گفتنی است، منبع تامین آب آشامیدنی ۴۹ روستای بخش اطاقور در قالب احداث مجتمع شهید املاکی، یک دهنه چشمه در منطقهٔ جنگلی واپه واقع در روستای خرما است که عملیات انتقال لوله و سایر لوازم از طریق اسب و قاطر در شرایط سخت جغرافیایی انجام شده و هم اکنون ادامه دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز