خبرگزاری کار ایران

با حضور فرمانده نیروی راهبردی دریایی ارتش جمهوری اسلامی برگزار شد

تبیین نقش مهم بندر امام خمینی در دوران دفاع مقدس

asdasd
کد خبر : ۲۷۳۳۱۴

اردوی معارف جنگ، یادواره شهید سپهبد صیاد شیرازی، با حضور امیر دریادار دکتر سیاری فرمانده نیروی راهبردی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندر امام خمینی«ره»؛ در جریان این اردوی دو روزه، دانشجویان دانشکده‌های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران که طی سال‌های اخیر با همکاری اداره کل بنادر در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) برگزار می‌شود، با بهره گیری از سخنان و خاطرات اساتید و افسرانی که طی دوران دفاع مقدس مشارکت داشتند، با مفاهیم و شیوه‌های دفاع، طی آن دوران آشنا می‌شوند.

 امیر دریا دار دکتر حبیب الله سیاری فرمانده نیروی راهبردی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در این دوره ضمن حضور در جمع دانشجویان، با گرامیداشت یاد رشادت‌ها و دلاوری‌های شهیدان دریادل از جمله شهدایی که در محور پشتیبانی جبهه‌های نبرد با همراهی و اسکورت کشتی‌های حامل مهمات و کالاهای اساسی کشور در آبراه خورموسی به مقصد بندر امام خمینی (ره) شهید شده‌اند، این مجتمع بزرگ بندری را بندری مهم و حیاتی در طول دوران دفاع مقدس توصیف کرده و افزود: این بندر امروزه همچنان نقش حیاتی خود را در بازرگانی و حمل و نقل کشور ایفا کرده و تلاش‌های مدیریت و کارکنان این مجتمع بزرگ بندری به لحاظ ایفای این نقش خطیر و ارتقاء روز افزون جایگاه آن قابل تقدیر و شایان توجه است.

وی همچنین نیروی راهبردی دریایی ارتش جمهوری اسلامی را نیروی مهم در حفظ امنیت آبراه‌های جهانی و دفاع از کشتی‌های تجاری حامل کالا برای کشور برشمرده و از مأموریت‌های جدید این نیرو در دوران پس از دفاع مقدس گفت.

در جریان اردوی معارف جنگ یادواره شهید سپهبد صیاد شیرازی، ناوگروهی از شناورهای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این مجتمع بندری مستقر شده و دانشجویان شرکت کننده با ویژگی‌های آبراه حیاتی منتهی به این مجتمع بزرگ بندری و نقش مهمی که این بندر در پشتیبانی محورهای دفاعی کشور طی دوران دفاع مقدس داشته، آشنا می‌شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز