خبرگزاری کار ایران

با صدور بیانیه‌ای؛

انجمن مدرسین دانشگاه‌های شیراز، مطالباتشان را از رییس جمهور اعلام کردند

asdasd
کد خبر : ۲۷۳۳۳۹

انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌های حوزه شیراز، در آستانه سفر رییس جمهور به فارس، با صدور بیانیه‌ای خواسته‌ها و مطالبات خود را مطرح کردند.

به گزارش ایلنا از شیراز، در این بیانیه که یک نسخه از آن نیز به دفتر خبرگزاری ایلنا در فارس ارسال شده آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

"مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَالَّذینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ رُحَماءُ بَیْنَهُمْ

تَراهُمْ رُکَّعاً سُجَّداً یَبْتَغُونَ فَضْلاً مِنَ اللَّهِ " (الفتح/29)

حماسه 24 خردادماه نقطه عطفی در تاریخ معاصر این کشور است که ملت ایران به نام خود ثبت کرده است. طلوع بارقه‌های امید و اعتدال برآمده از حماسه سیاسی آن روز بار دیگر افقی روشن فراروی ملت ایران قرار داد. تلاش‌های مجدانه و موفقیت‌های دولت تدبیر و امید در عرصه‌های مختلف داخلی و خارجی هر روز نهال نوپای امید و اعتدال را تنومندتر و سرزنده‌تر می‌کند؛ نزدیک شدن به پایان عزت‌مند کلاف سردرگم مسئله هسته‌ای، ارتقا چشمگیر جایگاه ایران در عرصه روابط بین‌المللی و منطقه‌ای، موفقیت‌های امیدبخش در زمینه مسائل اقتصادی از جمله کاهش تورم، خروج از رکود و نظایر آن، همه و همه در سایه رویکرد عقلانی و خردورزانه رئیس جمهور محترم محقق گشته است. رویکردی که به اعتدال و نفی هر گونه خشونت و افراط‌گرائی در عرصه خارجی و داخلی شناخته می‌شود و برآمده از اندیشه متعالی اسلام رحمانی است.

اندیشه‌ای که پس از عرضه جهانی آن در سازمان ملل متحد تحت عنوان "جهانی، عاری از خشونت و افراط‌گرائی" مورد توجه قرار گرفت و به تصویب جهانیان رسیده و یکی از محورهای اصلی گفتمان بین‌المللی رئیس جمهور محترم شده است. این رویکرد خردورزانه ریاست محترم جمهور که مصداق بارز آن در مواضع ایشان پیرامون برخورد خشونت بار و ناشایست گروه‌های افراطی با نماینده محترم مجلس شورای اسلامی جناب آقای دکتر مطهری در شیراز تجلی پیدا کرد، انتظارات قشر دانشگاهی به عنوان نخبگان جامعه از آقای رئیس جمهور را مضاعف نموده و معتقدند همچنان خطر بالقوه افراط‌گرائی و توسل به خشونت در فضای داخلی کشور مستلزم توجه ویژه است.

این انجمن در بیان مطالبات خود از رییس جمهور گفته است: ما دانشگاهیان به بهانه سفر حضرت عالی به شیراز، شهری که کانون خشونت‌های اخیر در جامعه بوده است انتظار داریم که:

1-اندیشه "جهانی، عاری از خشونت و افراط‌گرائی" خود را که به صورت جهانی اعلام کرده‌اید با همراهی قاطبه مردم بصورت ملی و محلی نیز محقق کنید و این امر مهم را از شیراز، شهری که پایتخت فرهنگ و ادب ایرانی- اسلامی است و مردم آن مصداق بارز مهربانی و لطف حافظ گونه هستند آغاز کنید. اگر در این مهم تعلل شود بیم آن می‌رود که این رفتارهای خشونت‌بار الگویی برای سایر شهرها شود.

2- به عنوان رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی! در زمینه دخالت‌های نهادهای غیرمسئول در حوزه فعالیت سایر نهادها و خصوصاً مراکز علمی، حوزوی و دانشگاهی تدبیری جدی و اساسی بیندیشید.

3- به عنوان مسئول اجرای قانون اساسی، سلامت و شفافیت در اقدامات قوای مختلف را با پایبندی به میثاق ملی قانون اساسی مجدانه پیگیری نمائید.

4- مطابق تعالیم و آموزه‌های دینی، فراهم ساختن آرامش در جامعه اسلامی و حمایت از شهروندان را یکی از اصلی‌ترین مسئولیت های حاکم دینی می‌دانیم و از شما می‌خواهیم بسترهای لازم را برای تحقق این اصل والا فراهم نمائید.

5-با توجه به وعده حضرتعالی در پیام نوروزی در ایجاد فضای مناسب برای فعال شدن احزاب و ایجاد شور و نشاط سیاسی سالم و قانونمند چاره جوئی نمائید.

6- برای حفظ استقلال و کرامت دانشگاهیان چاره‌ای کارساز اندیشه کنید.

انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌های حوزه شیراز  در پایان این بیانیه ، ضمن آرزوی توفیق برای رییس جمهور و هیات دولت و با اشاره به  درک پیچ و خم‌ها و موانع متعدد موجود در این راه حمایت خود را از مواضع رییس جمهوردر عرصه‌های گوناگون اعلام کرده و و ابراز امیدواری کرده، سفر هیات دولت  برای مردمان دیار ادب، هنر و عرفان این مرز و بوم سرشار از برکات و یادگارهای ماندگار باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز