خبرگزاری کار ایران

احداث شهرک صنفی تولید تابلو فرش در سردرود ضروری است

asdasd
کد خبر : ۲۷۳۳۸۵

رئیس سازمان صنعت معدن وتجارت آذربایجان شرقی گفت: با توجه به پتانسیل‌ها و توانمندی‌های تولید تابلو فرش در سردرود احداث شهرک صنفی تابلو فرش در این شهر ضروری است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت معدن وتجارت استان آذربایجان شرقی حسین نجاتی امروز در بازدید از کارگاههای تولید تابلو فرش در سردرود افزود: ثبت نشان جغرافیائی ملی این شهر در حوزه تابلو فرش انجام شده است.

وی ادامه داد: ثبت جهانی تابلو فرش سردرود نیز در وایپو (wipo) در حال پیگیری است.

نجاتی همچنین با اشاره به ساماندهی |، هدایت و حمایت از تولیدکنندگان تابلو فرش سردرود ایجاد شهرک صنفی تابلو فرش را موثر دانسته و از تولید کنندگان خواست مقدمات آن را با همکاری این سازمان و شهرداری سردرود آغاز کنند.

وی با تصریح این مطلب که ظرفیت بالائی در خصوص تولید تابلو فرش در سردرود وجود دارد اظهار داشت: توان تولید بالغ بر روزانه ۲۵۰ قطعه تابلوی نفیس در این شهر نشان از وجود هنرمندان چیره دست و فعالیت جهانی آن‌ها دارد.

گفتنی است در شهر سردرود ۱۸ هزا نفر بصورت مستقیم به تولید تابلو در کارگاههای متمرکز و غیرمتمرکز مشغول بوده که این موضوع باعث شده نرخ بیکاری در این شهر به صفر برسد و همچنین عمده فرش و صنایع دستی صادر شده از کشور به صورت تابلو فرش با برند سردرود است.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز