خبرگزاری کار ایران

پارسال در آران و بیدگل

بیش از ۱۷۰ هزار نفر در کاشان واکسیناسیون شدند

asdasd
کد خبر : ۲۷۳۴۰۹

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: واکسیناسیون بیش از ۱۷۰ هزار نفر از گروه‌های هدف در مراکز بهداشتی درمانی شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در سال گذشته انجام شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان،سید علیرضا مروجی، با اعلام اینکه پنجم لغایت دهم اردیبهشت هفته جهانی واکسیناسیون است، گفت: «ارتقاء ایمن سازی و واکسیناسیون برای همه» به عنوان شعار این هفته از سوی سازمان بهداشت جهانی انتخاب شده است.

مروجی افزود: پوشش واکسیناسیون به طور معمول در این دانشگاه بالای ۹۹درصد است که برای رسیدن به اهداف نظام مراقبت بیماری‌های واگیر بایستی سطح ایمنی کلیه افراد جامعه افزایش یابد تا در مقابل بیماری‌های عفونی مسری توان مقابله داشته باشند.

وی، با اشاره به اینکه در همین راستا کلیه افراد جامعه می‌بایست نسبت به بررسی و تکمیل برنامه واکسیناسیون خود اقدام کنند، تصریح کرد: متاسفانه برخی از افراد نامعتبر اقدام به اظهار نظر‌های غیر علمی در خصوص واکسیناسیون می‌نمایند که اینگونه نظرات هیچ گونه پایه و اساس علمی ندارد که شاهد این امر ریشه کنی برخی بیماری‌های واگیر و حذف برخی از بیماری‌های دیگر به وسیله واکسیناسیون است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، با اشاره به تولد ۹۵۸۰ نوزاد در حوزه تحت پوشش این دانشگاه در سال گذشته خاطر نشان کرد: هر نوزاد پس از تولد باید واکسن‌های ضروری در برنامه کشوری شامل BCG (سل در یک نوبت)، خوراکی اطفال (شش نوبت)، پنج گانه دیفتری، کزاز، سیاه سرفه، هپاتیت ب، هموفیلوس آنفلوانزا (۳نوبت)، سه گانه دیفتری، کزاز و سیاه سرفه (۲ نوبت) و) MMRسرخک، سرخجه و اوریون) را در دو نوبت دریافت کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز