خبرگزاری کار ایران

سارق اینترنتی دستگیر شد

asdasd
کد خبر : ۲۷۳۴۴۵

فردی که 32 میلیون را بصورت اینترنتی از حساب یک شهروند لنگرودی سرقت کرده بود دستگیر شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه خبری پلیس، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان گیلان در رابطه با جزئیات این خبر گفت: در پی ارجاع یک فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان لنگرود به دادخواهی فردی مبنی بر اینکه از حساب وی به صورت غیر مجاز مبلغ 32 میلیون ریال برداشت شده، بررسی موضوع در دستور کار گرفت.

سرهنگ ایرج محمد خانی با بیان اینکه پس از انجام تحقیقات از مالباخته و  پی جویی های فنی و پلیسی، عامل برداشت غیر مجاز اینترنتی شناسایی گردید، افزود: متهم مردی 37 ساله اهل و ساکن شهرستان آمل بود که پس از اخذ نیابت قضایی و  اعزام کارآگاهان به شهرستان آمل، متهم دستگیر شد.

این مقام انتظامی اظهار داشت: با توجه به ادله دیجیتالی کشف شده متهم به صراحت به جرم خود و اینکه با سوء استفاده از غفلت صاحب کارت بانکی و بدست آوردن رمز اینترنتی،مبلغ 32 میلیون ریال به صورت غیر مجاز از حساب وی برداشت کرده، اعتراف نمود.

رئیس پلیس فتای گیلان با بیان اینکه متهم با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مقام قضایی معرفی شد،از شهروندان خواست،در حفظ و نگهداری از کارت عابر بانک خود نهایت دقت و جدیت را به خرج دهند.

وی خاطرنشان کرد: هرگز نباید اطلاعات مهم کارت بانکی خود نظیر شماره حساب، شماره کارت و رمز اینترنتی را در اختیار دیگران قرار داد و همواره باید برای وارد کردن اطلاعات کارت بانکی خود همیشه از پروتکل امنhttps  استفاده نمود.

محمدخانی توصیه کرد: کاربران ازصفحه کلیدمجازی برای واردکردن رمزاینترنتی استفاده نمایند و ازفروشگاههای اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیک خرید کنند تا بدین ترتیب ضریب امنیت حساب بانکی آنها افزایش یابد.

 

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز