خبرگزاری کار ایران

دستیار ویژه اقوام رئیس جمهور در کرج:

سیاست‌زدگی، بزرگ‌ترین مانع مردم سالاری است/مردم از تندروی و افراط خسته شده‌اند

asdasd
کد خبر : ۲۷۳۴۶۴

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام، با بیان اینکه، مردم برای خلاصی از تندروی و افراط به دولت اعتدال رای دادند، بر لزوم حضور جناح‌ها و سلیقه‌های مختلف سیاسی در انتخابات آتی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کرج، علی یونسی، در همایش شورا‌ها و شهرداران استان البرز که در آستانه ۹ اردیبهشت، روز شورا‌ها، با حضور جمعی از مسئولان استانی، نمایندگان مجلس و همچنین اعضای شوراهای شهر و شهرداران برگزار شد، گفت: خوشبختانه در آغاز سال جدید، دستاورد و موفقیت بزرگی با تلاش خادمان مردم در دولت اعتدال در جریان مذاکرات نفس‌گیر و سخت با قدرت‌های جهانی نصیب مردم و کشور شد که انشاء الله نوید بخش سال پر برکت و رونقی برای کشور و ادامه شکست و ناکامی برای دشمنان این مرزو بوم باشد.

وی، با بیان اینکه اختلاف نظر و تفاوت آراء، ویژگی جوامع و نظام‌های آزاد و مردم سالار دنیاست، بر لزوم پرهیز از رفتارهای احساسی و تندروی‌های افراطی، در برخورد و مواجهه با مباحث و چالش‌های مختلف، خاصه توافق اخیر هسته‌ای کشور تاکید کرد.

دستیار ویژه اقوام رئیس جمهور، با تاکید بر لزوم شعار امسال مقام معظم رهبری مبنی بر همدلی و انسجام ملی، با بیان اینکه تنوع قومیتی و فرهنگی در کشور یک فرصت است نه تهدید، گفت: همه مسئولین از امام جمعه تا شهردار، بخشدار و دهیار به عنوان موکلین مردم، هیچ ارجعیتی بر کسی ندارند و تنها در میزان خدمت رسانی به مردم می‌بایست، عیارشان مشخص شود.

یونسی، با بیان اینکه نبود رقابت سیاسی و جناحی نشاط و سرزندگی را از مردم سلب می‌کند، خاطر نشان کرد: می‌بایست فضای انتخاباتی کشور را به گونه‌ای مهیا کنیم که مردم احساس نکنند فقط گروه و یا جناح خاصی حق ورود و شرکت در انتخابات را دارند و خدایی ناکرده موجبات دلسردی و عدم مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش رو فراهم شود.

وی، با تاکید بر این موضوع که دولت به هیچ وجه قصد دخالت در روند انتخابات کشور را ندارد و تنها یک برگزار کننده صرف خواهد بود، گفت: دخالت دولت در انتخابات نه به مصلحت است و نه دولت مایل است که یک مجلس همراه صرف و فرمایشی در آینده شکل بگیرد.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام، با اشاره به غفلت چند ساله‌ای که در موضوع اختیارات قانونی و مسلم شوراهای کشور ایجاد شده است، اظهار کرد: از مهم‌ترین دلایلی که نمی‌خواهند شورا‌ها در کشور به درستی پا بگیرد، بدبینی و عدم اطمینان کامل به مردم برای مدیریت زندگی و حاکمیت بر سرنوشت خودشان است که متاسفانه تا به اکنون همچنان دولت‌های بر سر کار آمده کشور در طول سنوات گذشته برای واگذاری وظایف شهری مردم و اداره خودشان بی‌اعتماد بوده و هستند.

وی، با بیان اینکه عقب ماندگی تاریخی در حوزه مردم سالاری و دموکراسی و جوان بودن کشور در اجرا و تجربه این موضوع مهم و سرنوشت ساز جامعه، از جمله مهم‌ترین عامل این بی‌اعتمادی و عدم اطمینان کافی به جریان مردم سالاری واقعی در کشور است، گفت: سیاست‌زدگی، بزرگ‌ترین معضل جامعه کنونی ماست به طوری که همچنان این تصور در میان مردم مشهود است که از معمولیترین و کوچک‌ترین مدیریت نیازهای زندگی شهری تا کلان‌ آن را می‌بایست، دولت عهده‌دار باشد.

یونسی، دولتی بودن اقتصاد، را از عوامل مهم و اصلی وجود رانت و فساد در کشور اعلام کرد و گفت: مادامی که برون سپاری و واگذاری اختیارات کامل دولتی به تشکل‌های مردمی انجام نگیرد، دولت فرصت پرداختن به توسعه کشور را پیدا نخواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز