خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آب و فاضلاب استان مرکزی:

جیره بندی یا قطعی آب در تابستان امسال پیش بینی نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۷۳۴۹۳

با اتخاذ تدابیر و برنامه ریزی انجام شده احتمال جیره بندی یا قطع آب در تابستان امسال، پیش بینی نمی‌شود اما صرفه جویی از الزاماتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایلنا مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان مرکزی در خصوص مشکل کمبود یا جیره بندی آب با توجه به کاهش بارندگی‌ها در سال گذشته ضمن بیان این مطلب تصریح کرد: با اتخاذ تدابیر خاص و برنامه ریزی‌های انجام شده پیش بینی نمی‌شود که در تابستان امسال با مشکل جیره بندی یا قطعی آب در شهرهای استان مواجه شویم. البته با توجه به محدودیت منابع آبی قطعا صرفه جویی حداقل ۱۰ درصدی در مصرف یکی از الزاماتی است که باید مورد توجه مردم قرار گیرد.

بهره برداری از ۱۳۵ میلیارد تومان پروژه آب و فاضلاب در سال ۹۳

عبدالرضا خلیلی که ظهر امروز در نشستی خبری سخن می‌گفت با اشاره به بهره برداری از پروژه‌های عمرانی دربخش آب و فاضلاب به ارزش ۱۳۵ میلیارد تومان در سال ۹۳ افزود: اجرای طرح آبرسانی به شهرهای ساوه، محلات، نیم ور، دلیجان و کمیجان ازمهم‌ترین این پروژه‌ها بودند که دی ماه سال گذشته با حضور وزیر نیرو و مسئولان استان به بهره برداری رسیدند.

وی ادامه داد: حدود ۴۷ میلیارد تومان ازاعتبارات مورد نیاز برای اجرای این طرح‌ها از منابع دولتی، بالغ بر۳۰ میلیارد تومان ازمحل درآمدهای این بخش و بالغ بر ۴۷ میلیارد تومان اعتبار نیز ازمحل فاینانس و با سرمایه گذاری بخش خصوصی اختصاص داده شده است.

راه اندازی ۵ تصفیه خانه آب و فاضلاب در شهرهای استان در سال ۹۴

وی از بهره برداری ازسه تصفیه خانه فاضلاب و دو تصفیه خانه آب در شهرهای محلات و دلیجان درسال جاری خبرداد وگفت: تصفیه خانه فاضلاب ساوه با ظرفیت ۲۳۰ هزار نفر یکی از بزرگ‌ترین تصفیه خانه‌های فاضلاب درکشوراست که عملیات اجرایی آن باصرف حدود ۳۵ میلیارد تومان اعتبارانجام شده و از فروردین ماه به صورت آزمایشی وارد مدار شده است.

وی افزود: تصفیه خانه فاضلاب شهرهای آشتیان و تفرش نیز از پروژه‌های قابل بهره برداری در سال ۹۴ هستند وعملیات اجرایی سه تصفیه خانه در شهرهای خمین، فاز ۴ شهراراک و فاز دوم شهرستان دلیجان نیز با برگزاری مناقصه به زودی آغازخواهد شد که مطابق برنامه زمان بندی تا یک و نیم سال آینده به بهره برداری خواهند رسید.

خلیلی همچنین راه اندازی و افتتاح ۱۰ هزار مترمکعب مخزن ذخیره آب درشهر اراک و افزایش مخازن ذخیره آب شهرستان ساوه به ۳۳ هزار متر مکعب با احداث ۱۰ هزار متر مکعب مخزن جدید را از دیگر پروژه‌های قابل بهره برداری تا پایان نیمه اول سال جاری برشمرد.

امسال ظرفیت تصفیه فاضلاب در شهرهای استان به ۸۰ درصد می‌رسد

مدیر عامل آبفای استان در بخش دیگری از صحبت‌های خود متوسط برخورداری از شبکه فاضلاب در کشور را ۳۸ تا ۴۰ درصد عنوان نمود و گفت: با افتتاح سه تصفیه خانه جدید فاضلاب در سال جاری، ظرفیت تصفیه فاضلاب در شهرهای استان به ۸۰ درصد می‌رسد که این موفقیت بزرگی به لحاظ عملکردی است.

وی با بیان اینکه میانگین هدررفت آب در شبکه آبرسانی استان مرکزی اکنون ۲۱ درصد است که این رقم در کشور به ۲۷ درصد می‌رسد افزود: مطابق برنامه ریزی و هدف گذاری‌های انجام شده، میزان هدر رفت آب در سال جاری باید به ۱۹ درصد برسد. در حال حاضر با اطلاع رسا نی و برنامه‌هایی که برای گسترش فرهنگ صرفه جویی در آب انجام شده سرانه مصرف حدود ۳ تا ۶ درصد کاهش داشته است.

خلیلی اظهار داشت: بخش کشاورزی با ۹۲ درصد همچنان به عنوان بیشترین مصرف کننده آب استان مرکزی محسوب می‌شود که لازم است مسئولان امر و دستگاه‌های مسئول، اقدامات و برنامه‌های. یژه‌ای برای کاهش مصرف در این بخش ارائه دهند. این در حالی است که بخش صنعت با سه درصد و بخش آب شرب با پنج درصد در جایگاه بعدی مصرف آب قرار دارند.

مدیرعامل آبفای استان در پایان توسعه شبکه تله متری (سیستم کنترل آب استان)، تسریع در نوسازی نرم افزار‌ها و سخت افزارهای شرکت، تغییرفرآیند گند زدایی از گاز کلر به مایع، تکمیل احداث آزمایشگاه بیولوژی در همه شهرهای استان، اخذ و تمدید ۵ استاندارد جدید از شرکت‌های بین المللی و تولید ۱۰۸ میلیون متر مکعب اب در سال ۹۳ را از دیگر اقدامات انجام شده و همچنین برنامه‌های سال ۹۴ شرکت برشمرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز