خبرگزاری کار ایران

استانداراصفهان تاکید کرد:

شورا‌ها نباید باعث ایجاد اختلاف شوند

asdasd
کد خبر : ۲۷۳۵۱۳

استانداراصفهان درهمایش روز ملی شورا‌ها خطاب به شهرداران واعضای کابینه شورا‌ها گفت: شورا‌ها باید از ورود به میدان عملیاتی و اجرایی پرهیز کنند چراکه اصلیترین وظیفهٔ مسئولین خدمت رسانی به مردم است.

به گزارش خبرنگار ایلنا ازاصفهان، رسول زرگرپور، امروز در همایش استانی روز ملی شورا‌ها، با اشاره شورا‌ها نقش بی‌بدیلی در تحقق این شعار و ایجاد وحدت و یکپارچگی در بین آحاد مردم افزود: اعضای شورای شهر و روستا باید در ابتدا مانع از بروز اختلاف و تفرقه در بین خود باشند و ردای گرانبهای خدمت را با هیچ ردای دیگری عوض نکنند.

 وی با بیان اینکه شوراهای اسلامی شهر حلقهٔ ارتباطی مردم و مدیران اجرایی شهر‌ها هستند، افزود: شورا‌ها به دلیل ارتباط مستقیم با مردم می‌توانند با خدمات خود باعث دلگرمی، همدلی و همزبانی در جامعه شوند.

استاندار اصفهان؛ خروج شورا‌ها ازشان نظارتی خود را سرمنشا بروز اختلافات و شکافهای عمیق بین سیاستگزاران و مجریان مدیریت شهری عنوان کرد و گفت: این امر نهایتا موجب محرومیت شهروندان از ارائهٔ خدمات بهنیه به آن‌ها خواهد شد.

وی تاکید کرد: اعضای شورا‌ها باید با برگزاری جلساتی نحوه و چگونگی ایجاد همدلی و همزبانی را در بین اعضای شورا، شورا‌ها و شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و بخشداری‌ها و همچنین چگونگی تحقق این شعار را در بین مردم بررسی نمایند.

 زرگرپور؛ اطلاع و آگاهی شهروندان از شأن نظارتی شورای شهر را مهم عنوان کرد و افزود: اینکه مردم بدانند و آگاه باشند چه انتظاراتی می‌توانند از نمایندگان خود در شورای شهر داشته باشند و انتقال و نهادینه کردن این آگاهی از بدیهی‌ترین وظایف شوراهای شهر نسبت به شهروندان است که از بازخوردهای منفی بعدی جلوگیری می‌کند.

وی، به برگزاری دو انتخابات در سال جاری اشاره کرد و اظهار داشت: ‌امسال بیش از هر زمانی نیاز به همدلی و همزبانی وجود دارد و سیاست دولت نیز برگزاری باشکوه و با صلابت این دو انتخابات است و شورا‌ها نیزمی توانند در راستای برگزاری باشکوه این انتخابات نقش موثری ایفا نمایند.

 زرگرپور؛ با بیان اینکه شورا‌ها یکی از ارکان نظام هستند، افزود: شورا‌ها بر اساس مفاد قانون شهرداری‌ها و قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر، بعنوان یک مرجع تصمیم گیری و نظارتی قلمداد می‌شوند وبه عنوان یک مرجع ۱۰۰ درصد مردمی فعالیت می‌کنند.

استانداراصفهان در ادامه اظهار داشت: ‌ شعار همدلی و همزبانی باید از خود مسئولین آغاز شود و در این راستا در جلسه‌ای با حضور مدیریت ارشد استان و سران احزاب سیاسی، تدوین منشور هماهنگی و وفاق سیاسی بین جربانات سیاسی استان مورد تصویب قرار گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز