خبرگزاری کار ایران

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در شیراز

۱۵۰ مجتمع فرهنگی در کشور به سینما و سالن تئا‌تر تبدیل می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۲۷۴۱۳۴

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:۱۵۰ مجتمع فرهنگی در کشور شناسایی شده که قابلیت تبدیل شدن به سینما و سالن تئا‌تر را دارند از این رو امسال این پروژه اجرایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا ازشیراز، علی جنتی که شامگاه چهارشنبه ۹ اردیبهشت در جمع تعدادی از هنرمندان، اصحاب رسانه و اهالی فرهنگ استان فارس، سخن می‌گفتَ، وجود کوچه نوبهار ملقب به کوچه کلیسا و حضور و اقلیت‌های دینی در شیراز را که آزادانه به عبادت و زندگی مشغول هستند را افتخاری برای نظام جمهوری اسلامی دانست.

جنتی گفت:همه ایرانیان با هر دین و آئین جزو شهروندان درجه یک محسوب می‌شوند و ضروری است به جای گفتن اقلیت دینی، لفظ هموطنان دینی به کار برده شود.  

وی استان فارس را میراث دار فرهنگ در کشور دانست و برلزوم برگزاری جشنواره بین‌المللی ادبی شعر در این استان تاکید کرد. وی گفت: هنرمندان فارس باید این موضوع را از مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان مطالبه کنند. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی معاف شدن مشاغل فرهنگی در دولت تدبیر و امید از مالیات را مهم‌ترین گام برای اقدامات فرهنگی دانست و افزود: امیدواریم با ابلاغ قانون معاف ازمالیات، وضعیت فعالیت فرهنگی احیاء شود. 

جنتی برگزاری از نمایشگاه بین‌المللی یار مهربان به عنوان یکی از اقداماتی که در آینده به فعالیتی تخصصی تغییر خواهد کرد یاد و با اشاره به اهمیت احداث موزه هنرهای معاصر در شیراز، تاکید کرد: اکنون دولت قادر به احداث این موزه نیست و امیدواریم این مهم با مشارکت شهرداری شیراز و اداره کل فرهنگ وارشاد فارس دنبال شود. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تعطیلی و فرسوده بودن سالن‌های سینما و تئا‌تر را منحصر به فارس ندانست و این موضوع را یک دغدغه کشوری دانست و ابراز امیدواری کرد که با ابلاغ بخشنامه برای سرمایه گذارنی که تلاش دارند در این حوزه‌ها سرمایه گذاری کنند، بتواند گره گشای این معضل باشد. 

وی پیرامون مهم‌ترین دلیل حذف شدن برخی از هنرمندان از بیمه صندوق هنرمندان نیز گفت: به دلیل بدهی به سازمان تامین اجتماعی مکلف شدیم افراد را پالایش کنیم که با احراز هویت، هنرمندان می‌توانند عضو این صندوق شده و از خدمات بیمه‌ای بهرمند شوند. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بدهی صندوق هنرمندان به سازمان تامین اجتماعی را ۳۵ میلیارد تومان اعلام و اضافه کرد که تاکنون مبلغ قابل توجهی از این بدهی پرداخت شده است. 

جنتی بر پایبندی وزارتخانه تحت مدیریتش به ارزش‌های دینی تاکید کرد و افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیش از هر دلواپسی، دغدغه ارزش‌های دینی را دارد، اماجامعه نیازمند شادی و نشاط است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز