خبرگزاری کار ایران

بیشترین سود بخش کشاورزی کشور نصیب واسطه‌گران می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۷۴۹۰۳

مدیرعامل سازمان تعاون روستایی کشور عدم پیوستگی بازار و تولید در بخش کشاورزی، را عامل سود آوری پایین بخش کشاورزی کشور عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کرج، حسین صفایی با بیان این مطلب، روز دوشنبه در دومین نشست شورای تشکل‌های تحت پوشش تعاون روستایی استان البرز در مرکز آموزش تعاون روستایی استان با غیر واقعی خواندن سود بخش کشاورزی کشورگفت: متاسفانه تنها بخش کمی از سود خالص نصیب کشاورزان کشور می‌شود و بخش اعظم آن سودی ست که نصیب واسطه گران شبکه توزیع محصولات کشاورزی کشور می‌شود.

وی در ادامه، با تاکید بر فراهم کردن بستری سالم و مطمئن برای سودآوری بیشتر تولیدکنندگان بخش کشاورزی کشور توسط دولت افزود: کشاورز در همه مراحل تولید تا آخرین مرحله فروش می‌بایست ذی نفع باشد که تحقق این مهم نیازمند همت دولت مردان و ایستادگی و خواست خود کشاورزان است.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم بحث تشکل گرایی در بخش کشاورزی کشور بیان داشت: از آنجایی که کشاورزان در کشور ما از قدرت و نفوذ بالایی برخوردار نیستند یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین راه احقاق حق این بخش ضعیف کشور می‌تواند عضویت در مجموعه‌ها و اتحادیه‌های همسان و تعاونی‌ها و همچنین همت بیشتر برای تشکل گرایی در این بخش باشد.

مدیرعامل سازمان تعاون روستایی کشور در ادامه با بیان اینکه تعاونی‌ها ی کشاورزی و روستایی در دهه ۵۰ و در ۱۱ رشته تخصصی تشکیل وفعال شده‌اند گفت: تعاونی‌ها از بدو شکل گیری تا به اکنون، نقش بی‌بدیلی در تولید ثروت و همچنین انسجام بخش کشاورزی کشور ایفا کرده‌اند.

وی در پایان، با بیان اینکه یکی دیگر از مشکلات کشاورزی کشور عدم بهره وری کامل و ضعیف بودن مهندسی زنجیره تامین ارزش اقلام کشاورزی و باغی ست بر اجتناب از خام فروشی صرف محصولات کشاورزی و همچنین صنعتی شدن مراحل تولید و عرضه به بازار محصولات کشاورزی کشور تاکید کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز