خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان

شهرداری که به محیط زیست توجه نکند را تحمل نخواهیم کرد

asdasd
کد خبر : ۲۷۴۹۳۳

استاندار گیلان گفت: شهردارانی را که تا پایان سالجاری موفق به ساماندهی پسماند‌ها نشوند، تحمل نخواهیم کرد.

به گزارش ایلنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان، محمد علی نجفی در نشست کارگروه مدیریت پسماند گیلان که امروز با حضور معاونین عمرانی و برنامه ریزی استانداری، فرمانداران و جمعی از مدیران در استانداری برگزار شد، بر ضرورت فرهنگ سازی در مدیریت پسماند تاکید کرد.

وی مردمان گیلان را مردمانی با فرهنگ غنی و دوستدار پاکیزگی دانست و افزود: نباید در استانی با این قدمت تاریخی شاهد مشکلات پسماند و زباله باشیم.

استاندار گیلان بر لزوم نهادینه شدن فرهنگ تولید کمتر زباله در روستا‌ها تاکید کرد و گفت: در گذشته هرگز ماشین جمع آوری زباله به روستا‌ها نمی‌رفت و باید در این خصوص تلاش ویژه‌ای صورت پذیرد.

نجفی با بیان اینکه اکنون در دنیا ساماندهی پسماند نه تنها هزینه نیست بلکه سرمایه زا نیز هست، افزود: متاسفانه درصد بالایی از بودجه عمرانی و پول عوارض مردم گیلان صرف جمع آوری زباله می‌شود.

وی تصریح کرد: شهرداری را که تا پایان سال جاری نتواند بحث جمع آوری پسماند، تفکیک زباله و آموزش در این زمینه را ساماندهی کند تحمل نخواهیم کرد.

نماینده عالی دولت در گیلان بر بر ضرورت ساماندهی پسماند‌ها و تفکیک زباله تاکید کرد و گفت: در بحث آموزش مدیریت پسماند و تفکیک زباله از مبدا تلاش‌های خوبی صورت گرفته اما کافی نیست و باید حرکت‌های جدی و مستمری در این زمینه صورت پذیرد تا این فرهنگ در جامعه نهادینه گردد.

وی، ساماندهی مراکز دفن زباله را ضروری دانست و افزود: محیط زیست و منابع طبیعی باید همکاری لازم را در جهت ساماندهی مراکز دفن زباله داشته باشند و زمین لازم را در اختیار قرار دهند.

نجفی با ابراز رضایت از عملکرد محیط زیست استان با اشاره به نقش زباله سوز در ساماندهی پسماند، اظهار داشت: اکنون در دنیا بسیاری از تکنولوژی‌های روز با حفظ مسائل زیست محیطی مشغول به فعالیت هستند و نباید با هر کار نوعی مخالفت کنیم.

وی سیاست‌های تشویقی در زمینه مدیریت پسماند را موثر ارزیابی نمود و اظهار: اگر خواهان استان و شهری زیبا هستیم باید با تمام توان و با جدیت و پشتکار و با فرهنگ سازی و تغییر نگرش در جهت مدیریت و ساماندهی پسماند تلاش کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار نیز در این نشست با اشاره به اقدامات صورت گرفته در بحث مدیرت پسماند در سال گذشته گفت: آموزش و ساماندهی مراکز دفن در اولویت کاری استان طی سال ۹۴ قرار دارد.

حجت شعبانپور با اشاره به اهمیت تفکیک زباله از مبداء، بیان داشت: در انتهای سال ۹۲ شاخص میانگین در این بخش ۱۵ درصد از استان بود که اکنون این شاخص به نزدیک ۴۰ درصد افزایش یافته است.

در ادامه این نشست هر یک از فرمانداران و مدیران به ارائه گزارشی از اقدامات خود در جهت ساماندهی پسماند پرداختند و با دستورات و رهنمودهای استاندار گیلان تصمیمات لازم در هر بخش اتخاذ شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز