خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی گیلان خبر داد:

اصلاح سیستم آبیاری 350 هکتار از باغات فندق املش

asdasd
کد خبر : ۲۷۵۵۵۷

ایلنا: مدیر جهاد کشاورزی گیلان از اصلاح سیستم آبیاری 350 هکتار از باغات فندق املش با کمک دولت خبر داد.

به گزارش ایلنا، به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی گیلان، علیرضا شعبان نژاد در حاشیه سفر به شهرستان املش، گفت: عملیات اصلاح شبکه داخلی مزارع و لاینیگ، بتونه کردن انهار و سیستم تحت فشار ۳۵۰هکتار از باغات فندوق این شهرستان در سال جاری اجرایی خواهد شد.

وی اضافه کرد: ۸۵ درصد این عملیات از طرف دولت و ۱۵درصد با مشارکت مردم صورت می گیرد.

شعبان نژاد با بیان اینکه برای اجرای پروژه مذکور ۵۰ میلیارد ریال پیش بینی شده است، افزود: متقاضیان جهت دریافت و نام نویسی باید به جهادکشاورزی شهرستان خود مراجعه نمایند.

وی کارمزد این تسهیلات را ۱۵ درصد اعلام کرد و از بازپرداخت ۵ ساله آن خبر داد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه ۱۳درصد نشاء برنج در استان صورت گرفته است ، گفت: ۹0درصد زمین های کشاورزی تاکنون خزانه گیری شده اند و همچنین ۱۵۴ هزار تن کود شیمیایی برای استان گیلان اختصاص یافته است.

 مدیر عامل آب منطقه ای گیلان هم که در این سهر مدیر جهاد کشاورزی استان را همراهی می کرد،با بیان این که ۳۵۰میلیارد ریال برای سد پلرود اختصاص یافته است ، اظهار داشت: با پیشرفت مناسب این سد در سال ۹۴ امیدواریم در سال ۹۵ به مرحله آبگیری برسد.

وی اضافه کرد:این سد علاوه بر تامین آب شرب شهرستان های رودسر و املش و بخشی از شهرستان لنگرود، می تواند در تامین آب کشاورزی منطقه تاثیر بسزایی داشته باشد.

سیف الله آقابیگی در ادامه گفت: با گذشت ۶ روز از رهاسازی آب سد ۹۰درصد آب بندان های استان آب گیری شده اند و با همکاری کشاورزان امیدواریم سال زراعی خوبی در پیش رو داشته باشیم.

در پایان فرماندار املش در جریان بازدید از کارخانه جات چایسازی املش و رانکوه گفت: سیاست دولت تدبیر و امید حمایت از تولیدات کیفی چای داخلی است لذا چایکاران باید روی تولیدات کیفی محصولات خود بیشتر تلاش نمایند.

مهدی جعفری افزود: با انگیزه مناسبی که در کشاورزان چایکار ایجاد شده و حمایتی که دولت از کشت این محصول کرده است، کشاورزان با روحیه امید و نشاط مشغول جمع آوری و برداشت محصول خود هستند.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز