خبرگزاری کار ایران

مشکلات مرغداران مسئولین را دور هم جمع کرد

asdasd
کد خبر : ۲۷۶۳۱۸

مشکلات مرغداران عضو اتحادیه مرغ تخم‌گذار خراسان رضوی، رئیس اتحادیه و مسئولین دامپزشکی استان را دور یک میز نشاند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در مشهد ، رئیس اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان، در این جلسه ضمن انتقاد از پایین بودن قیمت تخم مرغ، خواستار رفع موانع صادراتی در مورد این ماده مغذی شد.
 
محمد منتظمی با بیان نقش اقتصادی تولیدات اعضای اتحادیه متبوع خود در اشتغال و گردش سرمایه، توجه بیشتر به این بخش تولیدی را خواستار شده و خواهان آن شد تا کشتارگاه های طیور در مورد تحویل و کشتار مرغ پایان دوره واحدهای تخم گذار استان مساعدت نمایند.

محمد رشتی باف، معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی نیز در این نشست ضمن تاکید بر اهمیت نقش اقتصادی تولیدات دام وطیور، اظهار داشت: تمام تلاش دامپزشکی استان در جهت رفع موانع تولید و صادرات است و این موضوع در صورتی که با دستورالعمل های بهداشتی دامپزشکی تداخلی نداشته باشد به طور جدی از طرف دامپزشکی استان پیگیری می شود.

رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی دامپزشکی استان نیز در این جلسه توجه دامپزشکی استان را به مسائل مرتبط با بهداشت فرآورده ها دانست و حمایت از تولیدات را در صورت دارا بودن استانداردهای بهداشتی دامپزشکی جزء اولویت ها دانست. دکتر مسعود ابراهیمی تاکید کرد تمامی فرآورده های خام دامی که قرار است صادر و یا وارد شوند نیازمند گواهی و تائیدیه بهداشتی کشورهای مبداء و مقصد هستند.

وی گفت: برای نگهداری و حمل تخم مرغ نیز لازم است شرایط بهداشتی کاملاً رعایت گردد تا این فرآورده به طور سالم به دست مصرف کننده برسد.

خراسان رضوی دارای 237 واحد مرغداری مرغ تخمگذار با ظرفیت 11 میلیون و 500 هزار قطعه می باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز