خبرگزاری کار ایران

با حضور هنرمندان و دوستداران هنرهای نمایشی؛

آیین بزرگداشت روز جهانی تئا‌تر در لالی برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۲۷۶۳۹۹

آیین بزرگداشت روز جهانی تئا‌تر با حضور هنرمندان و دوستداران هنرهای نمایشی در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لالی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، در ابتدای این مراسم بیانیه روز جهانی تئا‌تر توسط محمد حسینوند مسئول انجمن هنرهای نمایشی شهرستان لالی قرائت شد.

وی ضمن اشاره به فعالیت‌های انجمن در سال گذشته خواستار حمایت‌های مالی از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان شد.

سید ستار فاطمی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لالی نیز با اشاره به جایگاه و تاثیر گذاری هنر نمایش در زندگی انسان‌ها گفت: اهمیت این هنر فاخر، برگزاری کارگاه‌های مختلف هنری در این حوزه را ضروری می‌کند.

 وی حمایت مالی از انجمن‌ها را یک انتظار به حق دانست و گفت: در کنار مسائل مالی می‌بایست تلاش کنیم انجمن‌های فرهنگی هنری به سمت درآمد زایی حرکت کنند.

 وی ذوق و علاقه‌مندی به فعالیت‌های هنری را مقدم بر مسائل مالی دانست و گفت: چیزی که همهٔ ما را در یک فضای صمیمی دور هم جمع می‌کند علاقمندی ما به فعالیت‌های هنری است که می‌بایست قدر این عشق و علاقه را بدانیم.

درادامهٔ مراسم، استاد نجوایی مسئول انجمن هنرهای نمایشی شوشتر که به عنوان مهمان ویژه و سخنران مراسم اردیبهشت تئا‌تر در لالی دعوت شده بود با اشاره به فعالیت و جایگاه هنر نمایش در استان خوزستان گفت: با توجه ویژه به آداب، فرهنگ و سنت‌ها می‌توان بهترین نمایشنامه‌های هر منطقه، استان و یا شهرستان‌ها را نوشت و توجه به معضلات حال حاضر جامعهٔ ما همچنین ارائه راهکارهای سازنده می‌بایست اساس فعالیت هر انجمن نمایش باشد.

 وی عشق و علاقه را معمار اصلی و تاثیرگذار هنرمندان هنرهای نمایشی دانست و گفت: اگر عشق و علاقه باشد با وجود مشکلات مالی هم می‌توان کار نمایش را به روی صحنه آورد.

در این مراسم از علی خدری، خیام هاشم­پور، خداداد دلپرش، ولی بهاروند، علی جهانبخشی، فردین محمد­حسینی، مسعود غفاری، عیسی هزاریان، محمد علی سلیمانی، مسعود تقی­ زاده، دریا اباذری، ساحل اباذری، کبری روزبهانی، مرضیه بصیری خواه و کلثوم بساک تقدیر شد و هدایایی به رسم یادبود اهداء گردید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز