خبرگزاری کار ایران

با حضور تولیت آستان قدس رضوی

جشن عید مبعث در حرم مطهر رضوی برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۲۷۷۴۷۹

همزمان با 27 رجب المرجب، فرخنده سالروز بعثت نبی مکرم اسلام(ص) مراسم جشن با شکوهی با حضور آیت الله واعظ طبسی، نماینده ولی فقیه در خراسان و تولیت آستان قدس رضوی در تالار اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا ، در این مراسم که آیت الله امینی؛ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم،  آیت الله علم الهدی؛ امام جمعه مشهد مقدس، دکتر ولایتی؛ رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، رشیدیان؛ استاندار خراسان رضوی، مرتضوی؛ شهردار مشهد مقدس، بروجردی؛ رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، مهندس عزیزیان؛ قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، جمعی از مسئولان بخش های گوناگون و خیل زائران بارگاه ملائک پاسبان حضرت رضا(ع) نیز در آن حضور داشتند، پس از تلاوت آیات روح بخش کلام الله مجید، ذاکران اهل‌بیت(ع) مرتضی طاهری، ماهرخسار، خوش چهره، ملائکه و قانع به مدیحه سرایی و مولودی خوانی در منقبت شخصیت نورانی رسول مهر و عطوفت؛ حضرت محمد مصطفی(ص) پرداختند و گروه تواشیح نیز اشعاری را در این زمینه همخوانی کردند.

در این مراسم معنوی که در جوار مضجع منور عالم آل محد(ص) به ذکر و نام رسول عشق و عرفان مزین شده بود، خادمان حرم مطهر رضوی با شربت و شیرینی از زائران حاضر در محفل پذیرایی کردند.

این گزارش حاکی است؛ در روز مبعث رسول مکرم اسلام(ص)، صحن و سرای سلطان سریر ارتضا، حضرت ثامن الحجج(ع) سراسر چراغانی و آذین بندی شده و پذیرای خیل زائرانی است که از جای جای ایران اسلامی و جهان خود را به آستان بوسی حضرتش رسانده اند.

یادآور می شود، امشب نیز به این مناسبت مراسمی با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد و مدیحه سرایی ذاکران اهل بیت(ع)، از ساعت 20:15 در رواق بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز